Mail form!

Tags:    php

jeg har oplevet lidt problemer med en opgave jeg har påtaget mig. jeg skal lave en mailform som skal sendes til en e-mail. den skal indeholde nogle informationer. men det syntes ikke rigtig at virke.
Håber nogen af jer kan se fejlen , for det kan jeg ikke selv.
hvis i har nogle tips, ideer til hvad jeg kan gør bedre i dette script, så må i meget gerne skrive dem :)

Jeg har 2 filer, 1 med validering og form, en anden til at sende den.

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

håver i kan hjælpe :p

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For det første, validér altid i samme fil! Din onsubmit="return validation();" virker af samme grund ikke.

Jeg kan ikke umiddelbart se nogen problemer med din brug af mail funktionen, dog har du forkerte headers (den kommer højest sansyneligt ikke engang igennem SMTP serveren). Prøv evt. denne:

$header = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
$header .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1" . "\r\n";
$header .= "from: noreply@domæne";

hvor du i from sætter din e-mail adresse.

Evt. uddyb lidt mere og kom med konkrete fejlmeddelelser.

Kan du ikke uddybe hvad problemet er? Hvad skulle ske, men hvad sker der?

Det er nemmere hvis du gav alle de felter du skal validere et id så er det nemmere at fange dem. Jeg mener også at du skal fange forms input f.eks. ved document.forms.info.mail.value

Altså så længe de har et navn, hvilket de har, fungerer valideringen jo. Bortset fra at der sker i en anden fil, derved skal brugeren indtase alle informationer igen, hvis valideringen fejlede. Han henter dem også korrekt med $_POST['navn'], så spørgsmålet er, hvad problemer her er?

t