Flash spil

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hej Folkens^^
Jeg er ved at udvikle et flash spil. Det er et isometrisk rpg. Jeg vil gerne have lidt hjælp til noget actionscript!! Jeg vil gerne have, at når man klikker på en knap med musen, eller på tasten "m" at der så kommer et kort op..! Og så vil jeg gerne have noget med levels. For hvert level man får, får man 3 skill points, man så sætter og bliver stærkere.. Man skal selvfølgelig have flere exp for hvert level..

17 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det var da så lidt ;)

Ja, sådan kan du godt gøre det.

Hvis man skal ha' 3 point for hvert level, kan du jo bare lave en variabel, der hedder "points" eller lignende, som du så trækker fra eller lægger til efter behov.

Der hvor man kan se hvor mange points man kan bruge, hvilken slags skal jeg bruge til det en dynamic textbox???. Hvad skal jeg bruge til at vise hvor mange points man har sat ved hver stat?

Det nemmeste med Xp, levels, hp, osv. ville være for dig at stille nogle multipliers, altså nogle varaibler som du så kan styre. Det giver også lidt bedre balancerings metoder.

Jeg ved heller ikke hvordan jeg trækker fra og lægger til!! Og Jeg skal have nogle "usynlige stats", der bliver bedre, efter hvilken atribute jeg tager. Fx str giver 10hp, 2 atk og 2 def, altså at de gør en stærkere når man tager det. Nogle der har nogle Eksempler?

Der er ikke database til flash... Det kan man selvfølgelig via XML og PHP putte det i flash, men når man skal gemme, skal det bare være på en Cookie..

Glemte at sige noget til koden med kortet!. Jeg vil gerne have et scrit, hvor kortet bliver byttet ud, hvergang han skifter sted. Hvis vi fx. siger at der er en trappe, når han er gået ned af den, er der pludselig et nyt kort, når han klikker på "m". Når han så går tilbage, har han det gamle kort igen. Hvis i forstår hvad jeg mener...

Det klares vel lettest ved at ændre kortet, når man går hen til et nyt område.

Nu ved jeg ikke hvordan du skifter område, men når du gør, kan du jo bare skrive noget a la det her i din kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Her antager jeg, at du har en keyframe med navnet "level2" i dit map-MovieClip

<< < 12 > >>
t