For at kortet ikke bliver vist med det samme kan du jo bare som sætte dets synlighed til false, når spillet starter:
map._visible = false;
At der ikke sker noget, når du trykker 'm' skyldes nok at du test spillet i selve Flash (altså programmet og ikke Flash Player alene)ved at trykke Ctrl+Enter. Problemet med det er bare, at du stadig er i Flash, hvilket vil sige at du ved at trykke 'm' aktiverer Zoom Tool. For at teste uden at det sker, skal du åbne swf-filen fra det sted hvor din Flash-fil er gemt, så vil det virke.
At lave levels på den måde som det link du skrev, er ikke så svært, men det kræver alligevel noget tid. Derfor vil jeg bare lave et basiseksempel, som du så kan arbejde videre på:
//Start med at sætte standardlevel.
//Som i det spil du linkede til, har jeg lave
//tre egenskaber man kan gøre bedre
level = 1;
experience = 0;
experienceNeeded = 50;
availableAttributePoints = 10;
strength = 1;
stamina = 1;
mysticPower = 1;
//Så kan man så lave knapper, der gør hver egenskab bedre. Vi kan tage
//strength som eksempel
addStrength.onRelease = function(){
if(availableAttributePoints != 0){
strength++; //Her kan også skrives strength = strength + tal;
availableAttributePoints--; //Samme her bare med -
}
}
//Det var selve starten, hvor man indstiller sin figur.
//Herunder kunne så være efter at man har vundet en kamp
//(Naturligvis hører de to ikke til lige under hinanden, det er bare for at vise princippet)
battleXP = 50;
experience += battleXP;
if(experience >= experienceNeeded){
trace("Tillykke du er steget til level " +(level++));
//Vis menu for level-up el. lign.
}
Jeg har brugt unødvendigt lange variabelnavne, så jeg er sikker på, at du ved hvad de hver især betyder.
Indlæg senest redigeret d. 08.07.2008 10:38 af Bruger #10572