Flash spil

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hej Folkens^^
Jeg er ved at udvikle et flash spil. Det er et isometrisk rpg. Jeg vil gerne have lidt hjælp til noget actionscript!! Jeg vil gerne have, at når man klikker på en knap med musen, eller på tasten "m" at der så kommer et kort op..! Og så vil jeg gerne have noget med levels. For hvert level man får, får man 3 skill points, man så sætter og bliver stærkere.. Man skal selvfølgelig have flere exp for hvert level..

17 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For at kortet ikke bliver vist med det samme kan du jo bare som sætte dets synlighed til false, når spillet starter:

Fold kodeboks ind/udKode 

At der ikke sker noget, når du trykker 'm' skyldes nok at du test spillet i selve Flash (altså programmet og ikke Flash Player alene)ved at trykke Ctrl+Enter. Problemet med det er bare, at du stadig er i Flash, hvilket vil sige at du ved at trykke 'm' aktiverer Zoom Tool. For at teste uden at det sker, skal du åbne swf-filen fra det sted hvor din Flash-fil er gemt, så vil det virke.

At lave levels på den måde som det link du skrev, er ikke så svært, men det kræver alligevel noget tid. Derfor vil jeg bare lave et basiseksempel, som du så kan arbejde videre på:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har brugt unødvendigt lange variabelnavne, så jeg er sikker på, at du ved hvad de hver især betyder.

Indlæg senest redigeret d. 08.07.2008 10:38 af Bruger #10572
Jeg er ikke helt inde i actionscript, men jeg ville helt klart lave noget database halløj. Så sætte hvert monster ind i databasen og give dem de forskellige attributter, hp, mana etc. og sætte hvor meget 100% xp er (hvis du vil have mindre alt efter hvad lvl spilelren er).

og mht. dine atributter, du skal bare still nogle mechanics for hver class/monster etc. Sådan de bruger de atributter forskelligt. For at tage et eksempel på agility(husk det er php, men princippet er det samme):

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Du opstiller sådan set bare forskellige måde en klasse opfører sig i forhold til en given atribut.

Indlæg senest redigeret d. 08.07.2008 18:12 af Bruger #13808
Spiller du wow? ^.-

Og det er da et rimeligt stort projekt du har gang i, men held og lykke :)

Ja, det må siges at være et ret omfattende projekt. Det med at der skal komme et kort op, er ikke så svært. Hvilken version af ActionScript bruger du?

Actionscript 2 da jeg synes det er det letteste... Og jeg spiller wow:)

Ok her er så en idé til hvordan du kunne gøre det med kortet (Skal placeres i din timeline):

Fold kodeboks ind/udKode 

I koden laver jeg en event listener, der "lytter" efter om man trykker på en tast. Hvis man gør testes det, om det er 'm' (Der har keycode 77).
Hvad du så vil gøre derfra er op til dig, men i mit eksempel er det et MovieClip med instancenavnet "map", som jeg slår synligheden til om fra på. Men igen kommer det lidt an på hvordan du sætter det op ;)

I øvrigt er det næsten det samme hvis du laver en knap (Her med instancenavn "mapButton"):

Fold kodeboks ind/udKode 

Den kode skal også være i tidslinjen. Man godt lave kode der sidder på selve knappen, men det bør man helst undgå da det er mere overskueligt at ha' så af det i tidslinjen som muligt.

Indlæg senest redigeret d. 08.07.2008 08:18 af Bruger #10572
1000 tak det ser meget rigtigt ud:) Så er der bare det med levels:S

Forresten vil jeg også gerne have at kortet ikke starter med at være på, når man starter spillet. Og knappen virker som den skal, men når jeg klikker på "m" kommer kortet ikke op.

De forskellige monstre skal have et bestemt antal exp de giver, alt afhængigt af deres level.. Så skal jeg vel ligge noge actionscript på deres MovieClip? fx en variabel der beskriver hvor mange exp de giver.. (experience = 5).. Desuden siger jeg MANGE tak:P. Forresten skal det også være sådan at man får 3 points i hvert level...

<< < 12 > >>
t