Uddannelse: (Webdesinger)

Tags:    programmering

Hej jeg kunne godt tænke mig en uddannelse hvor man lære html, css, php osv. Altså lære at lave hjemmesider. Men kan ikke rigtig
finde uddannelsen, er der overhovedet nogen uddannelser, der rigtig går op
i at man lære at lave en flot hjemmeside?

Det lyder som om det du søger kunne være web-integrator uddannelsen, prøv at google det.

Ja web-integrator, har hørt man ikke får så meget lært om at lave hjemmesider men mere om hvordan man tilpasser en side til kunderne. Nogen der har erfaringer med uddannelsen eller har andre uddannelser jeg muligvis kunne vælge? :)

Hørt? :S

Jeg har gået på grund forløbet i 3 måneder ca og der lavede vi da ellers en 4-5 hjemmesider

Læs evt. http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-webintegrator

Webintegrator er en kodefabrik udd. og intet andet.
Multimedie integrator er en all-round udd. der kommer rundt om udvikling, design og planlægning.
Multimedie designer dækker vist nok kun design og planlægning.

Aha! Ja forstår det heller ikke Casper Hansen, hvor går du henne? Og hvad har du arbejdet med i de 3 måneder? :)

ASP.NET gør det, PHP gør det og sikkert mange andre gør det!

De ligger sig tættere og tættere på en objektorienteret tanke ved udvikling af websites. Jeg vil derfor skelne mellem hvad man vil, vil du lave websites (kode funktionalitet) eller vil du lave design (farver, placering osv.). Hvis det er den første synes jeg du skal vælge en udviklings uddannelse (Datamatiker, SoftwareIngeniør osv.) hvis det er det andet, synes jeg du skal vælge "de andre"... Her hvor jeg arbejder har vi lige søgt en web-udvikler til at udvikle og omlægge vores intranet, det er antså ikke en web-integrator eller webdesigner vi skal bruge, men en programmør!!

Jamen jeg tror da jeg vil overveje web-integrator, digital media (Multimedie integrator) eller it-supporter uddannelsen. Så er det bare lige hvilken en det bliver. :) Det er mig lidt af en gåde hvilken jeg skal vælge. Har meldt mig til starte på it-supporter efter sommerferien, er det muligt at skifte over til fx. web-integrator med det samme, hvis jeg har skiftet mening, efter sommerferien?

Tak for svarene indtil videre. :)

t