Validering af telefon nummer

Tags:    javascript

Hej allesammen

Jeg har lavet en form hvor man skal indtaste telefonnummeret. I feltet står der i forvejen hjemmenummer.

Jeg vil gerne validere feltet ud fra følgende ting:
Om der stadig står teksten "hjemmenummer" eller om feltet er blankt.

Derefter vil jeg gerne validere på om der er 8 cifre. og om det der er intastet er tal eller bogstaver.

Den sidste del har jeg ikke kunnet få til at lykkes.

Har i et fif der kan få mig på rette spor!?

Tusind tak.
Mvh Britta

returne falsk hvis der ikke er 8 cifre, der nogen alerts for at hvis hvor den fejled disse kan du jo bare slette alle omskrive til en mere fornuftig tekst.
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

her er et input felt du kan teste det med:
<input type="text" value="hjemmenummer" onchange="validate(this.value)"/>

Det virker fint :)

Men har det problem, at hver gang jeg klikker i et felt for at skrive, indsættes der automatisk et space først.

Har du en ide om hvad det skyldes? Hvordan jeg kan fjerne den? Ellers bliver min validering jo ikke korrekt.

ikke medmindre du har skrevet
<input value=" " ....>
i stedet for
<input value="" ....>

ikke medmindre du har skrevet
<input value=" " ....>
i stedet for
<input value="" ....>

Mit problem er at jeg i nogle af felterne har indsat en tekst som brugeren skal se inden vedkommende indtaster sine oplysninger.

derfor har jeg i f.eks. skrevet hjemmenummer
<input value="hjemmenummer" ....>

Når folk klikker på teksten forsvinder den, men så er der et mellemrum til først....

nu er det jo ikke normalt et value bliver nulstillet nå man klikker på et felt så du må vel have noget kode til at gøre det med som du kunne vise.

umiddelbart er den simpleste kode jeg kan finde på der gør det du siger, denne:
Fold kodeboks ind/udKode 

og den laver ikke noget mellemrum i starten af feltet.

k der er en fejl på udvikleren åbenbart, this.value='; er faktisk this.value=' '; uden mellemrum

Indlæg senest redigeret d. 06.07.2008 18:22 af Bruger #5620
t