Variabler og XML

Tags:    grafik webdesign

Hej derude. Jeg har lige et spørgsmål til Action Script 2. Det er nok ret begynderagtigt, men dette står jo så fint i relation til, at jeg er forholdsvis ny i Action Script.

Mit spørgsmål er, om man kan bruge en variabel når man opretter noget. Ved ikke helt, hvordan jeg skal udtrykke det, men måske en smule kode hjælper. Det jeg vil forsøge på er, at oprette et instance af et MovieClip 10 gange. Problemet er, at jeg ikke kan finde ud af at kalde mit MovieClips instancenavn ved hjælp af et variabel.

Fold kodeboks ind/udKode 

Mit andet spørgsmål er, om man kan inkludere et XML dokument i sin SWF fil? For eksempel hvis jeg laver et program, som skal ligge på min mobil (Flash Lite) eller bare som en enkelt fil på min computer, og som skal kunne gemme stats for spil. Er det muligt at smelte et XML-dokument ind i ens Flash-fil, og hvis det er, hvordan kalder jeg så dokumentet?

På forhånd tak for hjælpen.
- Olier

Indlæg senest redigeret d. 04.07.2008 22:53 af Bruger #13254
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
tjah... ellers ville jeg kigge på amfphp som benytter sig af amf, hvilket er hurtigere at hente og læse end alm. xml. Men det kræver selvfølgelig at man også kan kode php og har noget at bruge det til.

Indlæg senest redigeret d. 04.07.2008 23:10 af Bruger #10216
Du kan ikke smelte andre filer ind i din SWF fil. Jeg kommer med en løsning på dit kode problem senere :)

Jeg mener faktisk der er en artikel der fortæller hvordan man bygger en "bro" imellem PHP og flash og der benytter de sig af XML som "bro". Prøv at kigge på den, det kan være du får nogle ideer.

Jeg kan godt hente data fra en ekstern XML-fil eller fra en MySql-database. Det jeg gerne vil vide er, om man kan inkludere en XML fil i sin SWF fil, så man ikke behøver at være på nettet, eller have en ekstra XML fil liggende på sin computer. Det kunne for eksempel også bruges til at folks passwords, brugernavne eller serienumre til programmet blev gemt, så man ikke behøves at skrive dem ind, hver gang man starter programmet.

Okay tak. Men er der slet ingen måde, hvorpå man konstant kan gemme en variabel i sit SWF-dokument uden brug af en extern fil?

t