Hent fra anden database

Tags:    databaser

<< < 12 > >>
Hejsa.

Jeg har lige et spørgsmål. Kan man gøre sådan, så på en mysql_query henter den fra en anden database? Altså, jeg har alt mit indhold på en side/mysql bruger/database, men så hvis jeg vil hente data fra en anden bruger, med et andet login, end det som står i min connect?

Forstår i?

F.eks

mysql_query("SELECT * FROM `bnalbal`") or die(mysql_error()); < f.eks så den query henter fra en anden database? :D

Hej FjellvanG.

Du kan se følgende...
http://www.php-mysql-tutorial.com/connect-to-mysql-using-php.php

or Die...
Der skal du lukke din mysql forbindelse...
mysql_close
og dereefter oprette en ny
$conn = mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass) or die ('Error connecting to mysql');
mysql_select_db($dbname);

Derefter kan du prøve en
mysql_query
på den nye database...

Med venlig hilsen
Ieet

Hej Ieet :)..

Jaja, jeg kan sagtens connecte, er også halvvejs færdig med mit nye CMS system. Nu er jeg bare nået til mit licens system, hvor at den skal gå ind i constantsolutions/webLux's database og finde licens nøglen :).. Giver dig lige et eksempel.

normal side i mit cms system
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvordan gør man dét ? :D

Uha. Jeg tror jeg forstår det nu.

Tak- præver lige!;)

nu har jeg godt nok aldrig prøvet at connect til 2 databaser samtidig men har da altid antaget at det virkede hvis man skrev mysql_query rigtigt:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Hej Nørden.

Det prøver jeg lige :)

du skal lige huske at mysql_query uden link tager det sidste åbnede link, så du skal enten rette alle mysql_queries der kommer efter du åbner det andet link til også at have det første link eller lukke det andet link vil jeg tro.

php.net/mysql_connect
php.net/mysql_query

Ved godt den er svær at huske... ;)

Hej Nørden og FjellvanG,

Det er netop fordi at jeg ikke ønsker at angive forbindelsen samtlige gange at jeg ville lukke forbindelsen og oprette en ny (som derved bliver default).

Med venlig hilsen
Ieet

...hvilket jo er derfor man bruger en wrapper class til den slags ting.

http://www.udvikleren.dk/Thread.aspx/6/24938/118889

Fold kodeboks ind/udKode 

Ja det ville blive rimelig trelst altid at skulle huske at skrive den rigtige link variable i mysql kald, men så kunne man jo lave en klasse der havde alle mysql kald inclusiv linket som den så selv bruger i query :).

Kan iøvrigt også se at antagelsen jeg havde om at mysql_close rykkede default linket til det forgående default ikke var korrekt, det står der ihvertfald ikke noget om :).

<< < 12 > >>
t