HJÆÆÆÆLP!! Opsætning af server.

Tags:    diverse

Hej allesammen.

Så er problemet opstået, jeg har hostet et domain, og vil meget geren have en server op og køre herhjemme.

Jeg har Windows Server 2003. Og skal have den til og arbejde sammen med mit domain. Men kan ikke helt få den til det.

Hvis der er en der kunne hjælpe ville jeg blive ekstremt glad (:
- Du kan evt. tilføje min msn : q-agency@live.dk

Kh: Daniel

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Kan du ikke uddybe lidt mere hvad det er der sker når du prøver at sætte tingene sammen?

Evt Inkludér fejlkoder - if any

Hej danielQ,

Du skal sikre dig at du har en fast IP addresse. Derudover skal du starte en host applikation på serveren - IIS eller Apache anbefales.

Check nu at siden kan findes fra et bibliotek ved den IP addresse som din server har. kan den ikke det skal du formentlig til at pille ved firewalls.

Når du har gjort det, skal du kontakte dk-hostmaster, som du betaler for domænenavnet, og få dem til at have domænet til at pege på din computer med den Ip addresse mm. som du jo har informationer på.

God fornøjelse

Med venlig hilsen
Ieet

Ps. Hvis du regner med at få hjælp til hver af tingene, så skriv ned hvad du har gjort, hvad der virker, hvad der ikek virker og hvordan du har testet det.

I følge hvad dk hostmaster sagde igår så kan jeg godt få mit eget domain på min egen server, uden at de koster 25000,- jeg skal bare søge om det (;

Tror du misforstår hvad jeg mener, for selvfølgeligt kan du få dit eget domæne til at pege på din egen server.

Det du skal gøre er at tilføje/redigere en A record eller CName alias hos din DNS udbyder (DNS registrar som f.eks. GratisDNS.dk) så den peger på din servers IP adresse.

Det eneste DK-Hostmaster gør er at holde styr på hvilke DNS servere der håndtere dit domæne

Indlæg senest redigeret d. 04.07.2008 12:08 af Bruger #404
Og hvis jeg skal være helt ærlig ved jeg ikke om jeg har smidt indlæget det rigtige sted :).

Jeg vil gerne hjælpe, men det kræver du uddyber det lidt mere, som Leet også siger.

Når du har gjort det, skal du kontakte dk-hostmaster, som du betaler for domænenavnet, og få dem til at have domænet til at pege på din computer med den Ip addresse mm. som du jo har informationer på.

Det får du ikke DK-Hostmaster til med mindre du er registrator hvilket kræver at du har minimum 2 DNS servere + 25000 Kr. i depositum. Du skal derimod kontakte dem der hoster din DNS, og få dem til at konfigurere en A record/CName der peger på din ip adresse.

I følge hvad dk hostmaster sagde igår så kan jeg godt få mit eget domain på min egen server, uden at de koster 25000,- jeg skal bare søge om det (;

t