Ændring af MessageDlg?

Tags:    delphi

Jeg har følgende kode:

Fold kodeboks ind/udKode 


Hvordan kan man ændre Yes, No, og Cancel, så der f.eks. kom til at stå Ja, Nej, Fortryd???



10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan man ikke med en almindelig Message dialog, det er en windows funktionalitet der benyttes til denne dialog. Hvis du vil ændre den så drastisk skal du lave din egen dialog og vise den.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Hei! Kan dette være til nytte?:
http://www.swissdelphicenter.ch/en/showcode.php?id=1241

Mvh
DiZpel



Jeg har følgende kode:

Fold kodeboks ind/udKode 


Hvordan kan man ændre Yes, No, og Cancel, så der f.eks. kom til at stå Ja, Nej, Fortryd???


I koden er det på engelsk, men er det ikke sproget som Styresystemet er installeret under, der bestemmer hvordan det vises for under kørslen?!

/Daniel



Jo naturligvis, men hvis man selv skal bestemme hvad der skal stå på knapperne, så skal man selv lave dialogen eksempelvis hvis man vil have der til at stå Jep|Nope

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



I koden er det på engelsk, men er det ikke sproget som Styresystemet er installeret under, der bestemmer hvordan det vises for under kørslen?!


Nej det er også på engelsk i mit danske windows.



Tak for svarene! Men kan man virkelig ikke gøre det nemmere end det, som de har gjort her på denne side: http://www.swissdelphicenter.ch/en/showcode.php?id=1241 ????




Eller er der ikke én, der kan forklare mig eksemplet..? Jeg forstår ikke helt, hvorfor CaptionIndex skal være af typen integer!



Eller er der ikke én, der kan forklare mig eksemplet..? Jeg forstår ikke helt, hvorfor CaptionIndex skal være af typen integer!


Først lages dialogboksen.
Deretter kjører den en loop:
for alle komponenter på dialogformen - 1,
sjekk om komponentet er av typen TButton.
Hvis komponentet er en TButton, putt knappen i variablen dlgButton, og sett dens caption til <index i arrayet Captions> = ComponentIndex.

-> CaptionIndex må være av typen Integer fordi variablen brukes for å endre caption til TButton komponentet på dialogen. - Brukes som en index for komponentet.
CaptionIndex er komponentets index.

Sry hvis det er dårlig svart.. :S Bare spør hvis det er noe du lurer på. =)

Mvh
DiZpel

[Redigeret d. 15/04-04 21:07:10 af DiZpel]



Eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 


Mvh
DiZpel



Tak for svaret ! Det hjalp en smule på forståelsen! Mange tak for hjælpen..

Jeg uddeler pointene nu og lukker tråden..



t