Hindre Cookies

Tags:    php

Når man indtaster en kode i et tekstinput og trykker på en submit knap vil de fleste browsere automatisk (eller spørge om den skal) lave en cookie om hvad man har skrevet.

Fx:
Fold kodeboks ind/udKode 

De indtastede dataer i denne formular vil browseren altså gemme og når man går ind på siden igen vil der i inputtet "test" stå det man skrev.

Hvis man prøver at logge ind på min hjemmeside så vil browseren gemme de informationer jeg indtastede. Også selv om de er forkerte. Og det der der problemet ligger.
Så vil jeg lave en if der gør at hvis man er logget ind skriver den en cookie med setcookie(); .. Men det betyder også at den ikke må sætte en selv.

Så er mit spørgsmål til dette..
Hvordan forhindre man browseren i at lave en cookie med html/php?

På forhånd tak.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
De cookies som du tror er cookies er ikke cookies, men i stedet en browserspecific hjælp.

Men du kan ved login(efter $_POST validering) selv sætte diverse cookies og sessions specifikke variabler.

du kan komme dette til livs ved at bruge sessionid i dine input felters navne Eks.

<input name="%sessionid%_Brugernavn" >
<input name="%sessionid%_Password" >

Funktioner -> Indstillger -> Sikkerhed -> Husk kodeord

Når jeg taster brugernavn og kodeord inde på en tilfældig side spørger firefox: "Ønsker du at Firefox husker denne adgangskode?" Hvor man så kan trykke "Husk", "Aldrig for denne side", "Ikke nu".. Er det ikke en cookie? :|

Nope... det er et en browserspecifik egenskab. Check dine indstillinger for firefox.

Nå ok. Men det er for alle det skal skiftes og ikke for mig.. Men det kan jeg godt se at det kan man ikke.. Men tak for det..

t