Hijacking

Tags:    php

Jeg står og skal have lavet et hijacking script (mener jeg da det hedder), men har ikke rigtig kunne finde noget info om det. Jeg skal mere eller mindre bare have et script der kan "læse" en side og så tage de relevante oplysninger scriptet leder efter.

Jeg vil egentlig ikke have et helt script da det bare er til besvær som regel, men jeg ville være kanon glad hvis der var en der kunne linke til en side der gav lidt info om det.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tror altså ikke det hedder hijacking:S (kig evt. på wikipedia.)

Prøv at søge på sockets på php.net. Ellers er der noget, der hedder Curl (tror jeg da), som så vidt jeg husker er meget godt:) (Søg også efter det på php.net)

Fandt et eksempel med Curl
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Mener du lidt i stil som en robot der søger efter indholdet? I såfald er det en web crawler.

Du kan læse mere her http://en.wikipedia.org/wiki/Webcrawler

Det er fordi jeg har et system, som fungere på en hjemmeside. På det system er der nogle profiler med nogle bestemte info. Men det system opdateres kun 1 gang om dagen, så for at få et system der altid er up-to-date har jeg et lavet et lignende system som viser mere eller mindre det samme, men kun for ændrede profiler.

Lige nu er det sådan jeg går ind på en profil, finder de oplysninger jeg skal bruge og sætter så selv brugeren ind i mit eget up-to-date system, og det jeg vil er at skrive et script til at gøre det lidt nemmere. Istedet for jeg har:
Fold kodeboks ind/udKode 

så vil jeg have
Fold kodeboks ind/udKode 

og så finder scriptet brugeren og henter værdi 1 og 2.

t