Artikel jury

Tags:    diverse

Hey udviklere (specielt jer fra artikel juryen)

Jeg syntes godt nok at artikel anmeldingerne kører meget sløvt for tiden. Jeg ved hvor irriterende det er at sidde med en artikel man gerne vil have godkendt eller afvist, så man evt. kan rette den til, eller den kan blive vist, men det er lidt svært når det som regel kun er 2-3 stykker der stemmer i juryen.
Personligt stemmer jeg en artikkel hurtigst muligt efter jeg ser en ny, for at det kan komme hurtigt igennem systemet, men det hjælper ingenting når de andre fra juryen ikke gør noget ved det.
Så min tråd er nok mest en opfordring til alle jer fra juryen om at få fingeren ud og komme i gang med at bedømme nogle artikler lidt hurtigere, og samtidt en opfordring til jer andre om at blive evt. medlemmer af juryen så vi kan få kørt nogle flere artikler igennem her på siden.

Det er trods alt noget af det der kan skaffe nye brugere ;)

Jeg synes egentlig at man skulle lade en enkelt, der ved noget om den teknologi artiklen omhandler, reviewe og godkende artiklen. Hvis der er for mange og for store fejl i artiklen kan man tage en diskussion om den efter den er godkendt og publiceret og få forfatteren til at rette disse fejl.

At skulle vente flere måneder på at få godkendt en artikel synes jeg er uacceptabelt.

Simon, du bringer et emne på banen som jeg også har overvejet at tage op. I alle de år hvor jeg har klaget over at det at godkende/afvise artikler var ret omstændigt og ikke mindst ret kedeligt når kvaliteten af ~80% af det indsendte var ret lav, var der ikke mange der havde forståelse for det. At der nu sidder en hel del mennesker i juryen som aldrig får kommenteret/stemt på de artikler der kommer ind, beviser vist desværre blot at jeg havde ret, og at det ikke er et specielt eftertragtet stykke arbejde.

Bertel har en interessant ide, men lige så vel som at det var svært at finde oplagte kandidater til redaktør stillingen for hver enkel teknologi, så vil det uden tvivl også være svært at finde nogen der har de fornødne evner og ikke mindst lysten til at påtage sig ansvaret for artiklerne.

For the record så er det rimeligt sjældent at der går flere måneder, og som jeg også har sagt før, så ryger de velgennemarbejdede artikler typisk rimeligt hurtigt igennem. Lysten til at godkende er typisk noget større end lysten til at afvise :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Jeg vil med glæde være artikel jury for C/C++

Hej Simon,

Jeg kan godt forstå din kritik... Det er også skidt at folk bruger tid på at gennemarbejde materialet ordentligt, for at komme med best mulig feedback.

Med venlig hilsen
Ieet

Ps. Nej jeg er ikke i nogen Jury, jeg er for negativ.

Jeg kan godt se det smarte i din idé, Kasper, men man vil nok risikere at nogen vil melde sig som redaktør, hvorefter de alligevel ikke får lavet noget ordentligt, ligesom dem, der kommer med i artikel juryen heller ikke får lavet noget ordentligt.

Jeg ser til at det kun er mig og en enkelt eller to andre (som regel de samme), der får stemt på de artikler, og får kørt nogle stykker igennem systemet, men hvis vi kunne få en mere velfungerende jury af folk der GAD stemme på artiklerne, ville det hele nok virke meget bedre.

Det kan godt være at det bare er ønsketænkning at folk skulle melde sig for at lave noget, men jeg ved at der sidder nogle stykker der ude der sikkert gerne vil.

Tilbage med hensyn til din idé om en enkelt til de enkelte teknologier, vil jeg da gerne melde mig til ASP artiklerne, hvis der skulle mangle én, og det ender med at blive sådan ;)

t