Mysql (Flere tabeller)

Tags:    php

Fold kodeboks ind/udKode 

Koden fungerer indtil videre fint.

Men når der kommer en række, som ingen `user` har eller hvor `user`.`id` er 0, så vises rækken ikke.
Er der en måde hvorpå jeg kan sikre at ALLE rækker i `posts` bliver vist?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv følgende i stedet

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 30.06.2008 07:39 af Bruger #6559
Er en join pr. default ikke en inner join? Og skal det i princippet ikke være en outer join? Dvs.: ...from posts left outer join users on.....

Er en join pr. default ikke en inner join? Og skal det i princippet ikke være en outer join? Dvs.: ...from posts left outer join users on.....

Så vidt jeg husker, så er LEFT JOINS altid OUTER JOINS. Hvis man ikke definerer hvilken JOIN man bruger, er den per default CROSS JOIN.

Jeg vil bare gerne undgå at bruge en join, da joins er mere end 100 gange så langsomme/krævende.

Kan det virkelig ikke lade sig gøre med den jeg lavede?

Jeg vil bare gerne undgå at bruge en join, da joins er mere end 100 gange så langsomme/krævende.

Kan det virkelig ikke lade sig gøre med den jeg lavede?

Jeg vil mene at så længe du har de rigtige indexer på dine tabeller, så er det lige meget rent performance mæssigt. Den SQL skal køres rigtig mange gange før man kan begynde at måle hvor lang tid det tager.
Umiddelbart har jeg svært ved at finde noget i dokumentationen der siger at det skulle være betydelig hurtigere at gøre som du gør istedet for at bruge joins.

Hvordan ved man hvilke kolonner man skal lave index på?

t