PHP og "tilbage-knappen"

Tags:    php

<< < 12 > >>
Uha: den her bliver lang, så hav lidt tålmodighed ;o)

I stort set hele denne weekend har jeg Googlet Nettet tyndt for at finde en måde til at styre de "events" som der f.eks. er direkte adgang til via JavaScript.

NB: Jeg bruger kun PHP til mine sider! Aktive klient-scripts kan slåes fra. Derfor!

Alt hvad jeg roder med skal være kort, præcist og simpelt. Derfor går jeg langt udenom laaaange koder der fylder flere sider, så det tager 100 år at scrolle til bunden ;o)

Og derfor finder jeg små stumper ( tror jeg mange gør ) som jeg tilpasser mit behov - eller laver hele koden selv om nødvendigt.

Ok! Jeg har en form, hvor valideringskoden ligger i andet lag dvs. "action" er en side2.php hvor det hele styres. ( Et af de første råd man støder på p.g.a. sikkerhed er at bruge 2 sider, minimum. )

Der er dog visse ulemper: valideringen foregår ikke løbende p.g.a ovenstående forklaring. Det er først når brugeren trykker "confirm" at felterne i formen valideres, og derfor er man på side2.php når man fx. får fejlmeldingen "Du har ikke udfyldt dit efternavn".

Og derfor er det også nødvendigt at vende tilbage til formen på side1.php, så brugeren kan skrive færdig.

Jeg synes, det er klodset programmering, hvis man skal bede brugeren om enten at trykke på en ny form-knap eller på browserens "tilbage-knap" for at vende tilbage til side1.php.

Og mit problem er: Bruger jeg "Header" eller "Meta", så SLETTES de data som brugeren allerede HAR indtastet ( fordi siden loades fra scratch ), og som bruger er det jo pisse irriterende.

I JavaScript hedder koden hhv: history.go(-1); og history.back(); og øøh, de virker for det meste i Firefox, men sommetider sker der altså ikke en skid, hvis koden lægges som en automatiseret handling. Derimod virker "button" i <input>-tag'et fint; men den er bare så fff grim ;o)

HTTP-REFERER alene eller i kombination med $_SERVER virker ikke for mig, og andre siger, at de heller ikke er til at regne med.

Så hvad gør jeg ??

Mvh. Per.

Indlæg senest redigeret d. 30.06.2008 00:37 af Bruger #13907
12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Simpelt:

Du sætter value til at være det som står i post, som jeg gjorde i mit eksempel:

<input type="text" name="age" value="<?=$_POST['age']?>">

Som jeg gav et eksempel på, så er det netop bygget op som Gnu skriver.

<< < 12 > >>
t