Forms med fieldset

Tags:    html css

Hey hey

Sidder og bøvler lidt med en form jeg har lavet, som er omsluttet af et fieldset med legend.

Jeg skulle gerne have nogle af labelsene til at stå ved siden af hinanden (altså i kolonner). Derfor havde jeg sat en tabel omkring labelsene, men problemet er så at legend overskriften ikke slutter sig rundt om hele formen.

Er det fordi man ikke må bruge tabeller til at styre placeringen af labels?

Mvh B

Hej Britta,

Kan du ikke bare bestemme en bestemt længde for dine labels.., det vil give en illusion af en tabel.

Hej Britta,

Kan du ikke bare bestemme en bestemt længde for dine labels.., det vil give en illusion af en tabel.

Det tror jeg ikke nej?

Vil gerne at der i legend som omslutter hele formularen skal stå "tilmelding"
Derefter skal der stå deltagers fornavn og være en label nedenunder hvor man skal fylde navnet i. I 2. kolonne skal der stå deltagers efternavn og på linie med den andet label skal der være et label man kan fylde ud osv.

Så ved ikke hvordan jeg med længden af labelsene skal kunne styre at de står i kolonner og samtidig få teksten placeret lige ovenover?

Mvh B

Hey,

Er det noget lignende:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du vil have det under hinanden skal man sætte alle elemeterne i fieldsættet til at display: block; via CSS.

Hey,

Er det noget lignende:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du vil have det under hinanden skal man sætte alle elemeterne i fieldsættet til at display: block; via CSS.

Hey! :)
Det er sådan ja, men vil jo ikke have ALLE elementerne under hinanden.
Vil have navn og efternavn til at stå ved siden af hinanden (men med lidt luft imellem).
Ligesom man også plejer at sætte vej og husnummer felterne ved siden af hinanden.

Så hvad skal jeg så gøre?

der burde ikke være noget problem i at lave en tabel labels og input feter i søjler.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Indlæg senest redigeret d. 28.06.2008 22:45 af Bruger #5620
t