Problem med mit script???

Tags:    php

Hej. Er der nogen derude, som kan hjælpe mig med, hvad der er galt med mit lille php søgemaskine script?

Koden er:

Fold kodeboks ind/udKode 

Den kan fint registere, når der er noget, som passer ind i søgefeltet. Men den kan bare ikke finde ud af at udskrive verdierne af de fundne felter.

På forhånd tak for hjælpen.

Indlæg senest redigeret d. 27.06.2008 17:07 af Bruger #13254
7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

prøv at ændre det til:
Fold kodeboks ind/udKode 

Du skal select fra en database tabel i din sql og ikke fra db'en.
Du skal connect til db'en før du query den.
Du skal ikke kalde mysql_fetch.. lige efter du har udført queryen, rykker den interne pointer i queryen.
Du skal teste om der reelt er en søgning er vel kan gøres ved at teste på om feltet er sat i Request .
Du skal sikre dig mod sql injections, elles kan en eller anden jo gøre sjove sql ting på din database.

Indlæg senest redigeret d. 27.06.2008 18:28 af Bruger #5620
Hm.. Der skete intet, men jeg kan se i den genererede html kildekode, at den slet ikke udskriver noget som helst af den sætning. Den eneste ændring, fra når jeg søger på noget, som ikke er i min database, er at den ikke skriver meddelelsen "Nothing to display"???

Jeg forstår det ikke :S

Jeg har selected og connected til en database i min .con fil. Og det er kun et script til brug af mig selv, så der ikke brug for noget sikkerhed mod injections eller andet, da der ikke kommer nogen andre ind på siden end mig.

Der er en søgning. Det kan jeg se på mit output. Når jeg søger på noget, som ikke er i min database, så siger den, at der ikke er fundet noget data, som passer på min søgning. Men når jeg søger på noget, som er i databasen, så siger den bare intet. Hvor den burde give de ting som passer som output.

Jeg kan stadigvæk ikke se, hvad jeg gør forkert???

Nej... Det må være noget andet, som er probemet??? Søgningen virker i det hele taget meget ustabil!

Her er noget mere kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Der var lidt småting med koden. Det er generelt ikke godt at bruge $_REQUEST. Man skal bruge det man har valgt og du har valgt $_GET, så det gør vi så :o)

Prøv evt. denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Fandt lige nogle flere fejl.

Fold kodeboks ind/udKode 

t