omdøb hvis filen existerer

Tags:    visual-basic

Hej

jeg har lavet en.vsb script der flytter file baseret på et wildcard. som så skal køre hvergang man logger på.

det virker fint, men hvis der er en fil der allerede existerer så crasher scriptet.
og hvis der ingen fil så crasher det også.

er der nogen der kender en

"if file exist, rename(random)" kode?
og en "if no file exit".

koden lige nu:
Fold kodeboks ind/udKode 

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej, Jeg er Sebastian og dette er min anden post her, jeg er kun lige startet på VB så jeg er nybegynder, alligevel ville jeg lige prøve dit opgave her... Det er måske fejl i, da dette er noget af det først jeg laver...
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg håber dette måske hjælper, men jeg kan ikke garentere for at der ikke er fejl da dette er første gang jeg nogen sinde prøver noget med fil flytning...

*Vi den fil du prøver at flytte ikke findes vil min version dog crashe... Jeg ved ikke om dette er et problem, da jeg ikke kender dit formål med det, men vis det er vil jeg da med glæde "rette" lidt i den:D

Noget andet er at der måske er fejl i distinationerne, siden jeg skrev dette her på min ejen computer og brugte andre mapper og filer:roll:

Msg boxene var for jeg kunne følje med uden at teste hele tiden, du kan bare fjerne dem vis du vil...(-:

Edit: Nu er klokken kvart over et og jeg kan ikke sove... Jeg lave lige en version til dig så der ikke sker noget vis den ikke kan finde filen:D
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber du kan bruge den... :$

Indlæg senest redigeret d. 08.08.2008 01:19 af Bruger #14058
Takker for hjælpen:)

Lige nu arbejder jeg videre på den script jeg startede med. den er nok lidt smartere nu end den var:) prøver at få den til at ømdøbe nogle filer(billeder) til det dato de blev oprettet i. men har stadi nogle problemer.

lige nu ømdøber den filen til det dato det er i dag(perecent day) men vil have den at ømdøbe filen til det dato filen blev oprettet i.

måske du kan hjælpe:)

her er koden. det er en .vbs fil
Fold kodeboks ind/udKode 

t