HURTIG HJÆLP!

Tags:    php

echo af funktion i en variabel.

Hej alle..
Håber der er nogle der kan hjælpe mig hurtigt..

Jeg prøver at få echo`ede en funktion ud i en variabel. Det virker næsten bortset fra at i stedet for at echo funktionen aaben() echo`er den bare teksten aaben(); ud...

håber der er en der kan hjælpe hurtigt.

På forhånd tak

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
$variable=aaben();

Tildeler returværdien fra kaldet til aaben() til variablen $variable

$var = @aaben();

Virker 100%, du skal dog være sikker på at det som echo'es i funktionen "aaben();" skal returnes, før det virker.

fx.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 27.06.2008 00:51 af Bruger #4758
Prøv at vise noget kildekode, det hjælper altid lidt med det.

$variable=aaben();

Tildeler returværdien fra kaldet til aaben() til variablen $variable

det har jeg prøvet, og det virker ikke...
noget hø....

der vel kun 2 måder det jeg skrev ikke kunne virke på den ene at der ikke er defineret nogen aaben function før kaldet til den og den anden at den defineret version ikke returnere noget.

der vel kun 2 måder det jeg skrev ikke kunne virke på den ene at der ikke er defineret nogen aaben function før kaldet til den og den anden at den defineret version ikke returnere noget.

det er lidt mærkeligt, for den er defineret før kaldet, og har også prøvet at echo den ud udenfor variablen, og der virker det fint.

det som den echo`er ud er jo navnet på funktionen. aaben();

kan det være at den måske skal "pakkes" ind i noget for at den udskriver funktinon. for det den gør er jo bare at udskrive navnet på den plus et ;

men ved bare ikke hvad for nogle tegn den skal "pakkes" ind i før den forstår at den skal udskrive funktionen...

Prøv at vise noget kildekode, det hjælper altid lidt med det.

t