Tags
Forum
Artikler
Brugere
Stil spørgsmål
1
Login
Husk mig
Problemer med PHP Artiklen: Formmail i PHP
Tags:
php
Bruger #13920
@ 25.06.08 12:06
0
Som overskriften siger har jeg et problem med at lave en formmail efter Artiklens "Opskrift".. Håber i kan hjælpe mig.
Problemet er følgende:
Når jeg gemmer min PHP fil med navnet: send.php Så når jeg udfylder formen og trykker Send så giver åbner den en "Filoverførsel" med send.php (Det skal nok også lige siges at jeg gør det offline altså hvor jeg bare åbner dokumentet i en browser.)
Kan det have noget at gøre med at jeg er ikke gør det online? Eller hvad?
Bruger #5097
@ 25.06.08 12:21
818
Hmm naa tror jeg ikke det har noget at gøre med. Lyder lidt underligt at det åbner. Prøv at skrive dine totale koder for både siden med din form og send.php. Så kan jeg og andre lige prøve at kikke koderne igennem, for eventuelt fejl og misforståelser fra artiklen.
Bruger #8845
@ 25.06.08 12:22
88
Det har alt med det at gøre. For at du kan køre php på din egen computer skal du køre det over en local server, som kunne være Apache eller IIS, det vil sige at du sagtens kan åbne dine HTML-filer, men når du kommer til en PHP fil, ved browseren ikke hvad den skal gøre med den, da den ikke kan læse og forstå den. Det er altså derfor du får muligheden at gemme filen.
Bruger #11573
@ 25.06.08 17:12
145
Hej Jeppe, fedt navn,
Nå men jeg havde også det problem da jeg startede på PHP...
Det er ret avanceret/besværligt at oprettet en apache server...
Jeg ofrede i stedet 200kr på et web hotel hos one.com, som jeg frit kunne lege på...
Det kan godt betale sig...
Dette selvfølgelig et problem hvis du ikke er online.. hvis du ikke kan komme det, bliver du nød til at lave en apache server, brug f.eks. wamp5...
Bruger #13920
@ 25.06.08 17:19
0
Hej Jeppe, og ja super fedt navn
Jeg kan godt komme online så det er ikke noget problem. Og tak for ideen med webhotelet.. Har længe overvejet om det er pengene værd. Så det kunne da godt være at jeg snart skulle tage mig sammen til det.
Karma barometer (30 dage)
Modtaget
Givet
X
Favorit hos
Forum tråde
Artikler
Tilføj til dine favorit tags
Fjern fra dine favorit tags