Rotate nyhed

Tags:    javascript

Hejsa,

Sidder og leger med et script der skal få nyheder til at rotere som i et slideshow. Mit problem er at få defineret antal nyheder det skal igennem.
Hvis jeg definere antal nyheder igennem en variabel(antaldiv) i funktionen virker det ikke, hvis jeg derimod skriver en konstant på variablens plads virker det fint :S

Hvad gør jeg forkert?

Virker ikke:
Fold kodeboks ind/udKode 

Virker
Fold kodeboks ind/udKode 

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du glemmer at sende antal_div variablen videre i timeout kaldet.

setTimeout("start_rotation("+antaldiv+")",2000);

iøvrigt er start_rotation et rigtig dårlig navn, fordi start indikere at funktionen bliver kaldt en gang, men den function du kaldets hele tiden.

setTimeout skal ikke bruges til at lave animations effekter, der bruger man setInterval.

Finder det også ret underligt at du parser current_shown til en int hele tiden, ideelt set burde jo være en int hele tiden.

ved jeg ikke hvad fadetext gjorde så her er et eksempel der bare sætter display.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Indlæg senest redigeret d. 25.06.2008 10:38 af Bruger #5620
Kan ikke se hvad der skulle være galt. Men du mangler hvertfald en } lige før setTimeout.

Mange tak nørden, det var selfølgelig fordi jeg ikke havde sendt variablen med videre.
Tak for resten af kommentaren også, men har ikke selv lavet scriptet da jeg ikke har styr på java :)

Det er også svært at kode Java i JavaScript... ;)

kunne da eller være sjovt at kunne kode andre sprog i javascript og kører dem :), antallet ondsindet javascript vil vel nærmest exploder :)

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

nu er filename.ext nok ikke en fil på de fleste folks maskiner, men man kunne jo rette det til en rigtig fil, eller flere filer :).

t