Tags:
php
Kan ikke finde fejlen:
<html>
<head>
<title>Tilføj MP3 nummer</title>
</head>
<body>
<h1 align="center">Tilføj MP3 nummer</h1><br>
<br>
<form action="index.php">
Kunstner:<br>
<input type="text" name="Kunstner"><br>
<br>
Titel:<br>
<input type="text" name="Titel"><br>
<br>
<input type="hidden" name="submit" value="1">
<input type="submit" value="Tilføj mp3">
</form>
<?php
if(isSet($_POST['submit'])) {
$kunstner = $_POST['Kunstner'];
$titel = $_POST['Titel'];
$connect = mysql_connect("localhost","root","Min Kode");
mysql_select_db("mp3");
$query = mysql_query("INSERT INTO mp3numre (Kunstner, Titel) VALUES ('$Kunstner','$Titel')");
if($query){
echo "Dit nummer er tilføjet. Tilføj flere eller vis dine numre <a href=\"mp3er.php\">her.</a>";
}
}
?>
</body>
</html>
du skal ændre
if(isSet($_POST['submit']))
til
if(isset($_POST['submit']))
Når jeg så skriver noget i mine to tekstbokse, og trykker Tilføj mp3, så går jeg ind og kigger på databasen, og der står at den er "empty"
Tja.. Er du sikker på at du har oprettet MySQL tabbellen korrekt... For koden ser fin ud. (Bortset fra fejlen jeg nævner ovenfor)
Hey,
Du skal være sikker på at den kommer ind til der hvor du tilføjer indholdet til databasen, altså hvis den der tekst med at dit nummer er tilføjet kommer frem. Hvis den ikke gør det, kan der være noget galt med din tilføjelse af indholdet til databasen, prøv at tilføje: or die(mysql_error()); efter query'en, det kan sige hvis der er noget galt med det du har skrevet i den.
Gjorde sådan:
åbnede mit MySQL, og skrev min kode.
så skrev jeg:
CREATE DATABASE mp3;
og så:
CREATE TABLE mp3numre (
kunstner CHAR(50),
titel CHAR(50),
id int(6) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
PRIMARY KEY(id),
dato timestamp(8)
);
Husk der er forskel på store og små bogstaver. Du bruger $Kunstner i dit query men det er $kunstner du har tildelt værdien.
Nu er de alle sammen med stort, men den kan stadig ikke. btw, skal man ikke fortælle den, et eller andet sted, hvilken tabel, den skal skrive til? man har kun difineret hvilken database.
sorry, har svaret til spørgsmål 2^^
du har glemt at sætte formens method til post, hvis du ikke sætter den defaulter den til get såvidt jeg ved.
Sådan her?
<form action="index.php" method="post">