Database og C#

Tags:    c#

Jeg har en database, som indeholder en masse data jeg gerne vil have fingrene i. Jeg har selvfølgelig adgang til databasen så ingen problemer der...
Udfordringen er at hver gang der bliver inserted en række vil jeg gerne vide det, og trække den nye data ud..
og her er humlen.
Jeg tænker på at lave et lille program som hvert minut laver en slags compare med det tabellen sidst indeholdte og det den indeholder nu og trækker forskellen ud.
men for mig virker det slet ikke som en optimal måde

jeg kan ikke oprette procedures eller triggers på databasen skal jeg lige sige..

noggen der har en go ide til hvordan det kan gøres?

Dataen skal trækkes over i mit C# program btw

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Trækker antallet af rækker i tabellen. Det nr kan du gemme som en variabel i dit program, og herefter bruge det til at sammenligne med næste gang.

Hvis du skal gøre det på denne måde forudsætter det selvfølgelig at der ikke bliver slettet nogle rækker.

Ja ellers laver du en Change tabel som indeholder hvilke id'er der er blevet oprettet siden sidst. Så laver du en Trigger på de tabeller du gerne vil have informationer fra. Den trigger, trigger på insert command, og inserter så ID'et i change tabellen. Så skal du kun tjekke change tabellen for at finde ud af hvilke tabeller/rækker der er blevet oprettet siden sidst. Du kan eventuelt bruge SCOPE_IDENTITY() som hjælp til at finde sidste insatte ID i tabellen. Så klarer du sådan set det hele på database niveau! :)

Har du prøvet at spørge til det under teknologien "Databaser / SQL"? Virker umiddelbart ikke så relevant ift. denne teknologi.

Indlæg senest redigeret d. 24.06.2008 10:26 af Bruger #2243
t