Hvilke programmer bruger i til jeres hjemmesider?

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hej ville bare høre hvilke programmer i bruger til jeres hjemmesider? Er i hardcore og bruger notepad eller hvordan?

Jeg bruger:

Adobe Photoshop CS3 extended (alt design)
Adobe Illustrator CS3 (meget lidt design)
Adobe Dreamweaver CS3 (hele opsætningen)
Adobe Flash CS3 (alle animationer)
Adobe Audition 3.0 (Evt. lyde)
Adobe Fireworks CS3 (menuer og billede tilpasning)

Adobe Indesign CS3
Adobe Premiere pro CS3
Adobe After effects CS3
Er alle tre programmer jeg skal rode med i min sommerferie ;-)

Og ja... jeg er tosset på Adobe :p

Indlæg senest redigeret d. 23.06.2008 16:56 af Bruger #13839
20 svar postet i denne tråd vises herunder
15 indlæg har modtaget i alt 15 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Til PHP-/Java-/Pythonkodning bruger jeg Gedit, Kdevelop eller Eclipse, alt efter opgavens størrelse, og til html-fletning bruger jeg Bluefish.

Grafik laver jeg i Gimp. (Og en smule i Photoshop på arbejdet).

Applikations-/objektdesign ordner jeg for det meste på på et stykke papir.

Operativsystemet hedder Arch Linux, og FTP-klienten hedder enten en terminal(hjemme) eller FileZilla(på arbejdet).

Jeg anvender hovedsageligt Fireworks CS3 til mit arbejde og til de, der mener at programmet er en "knaldudgave" af PhotoShop, vil jeg nu hellere sige at det tidligere Macromedia bare var den smarteste udvikler i skuffen på daværende tidspunkt, da de kombinerede mange funktioner inspireret fra Illustrator, Photoshop og Dreamweaver (samt mere), hvilket sparede meget tid (tid = penge) for personen, som tog sig tid til at lære programmet godt.

Enhver, som ikke har meget erfaring med et "kamæleon-program", som FireWorks vil hurtigt sige at det er et spildprodukt, ganske simpelt fordi de ikke har taget sig tid til at lære hvor kraftig programmet egentlig er. :P

No hard feelings, men FireWorks kan faktisk udføre meget kraftige opgaver hurtigt og effektivt uden en overflod af menuer. Fast and simple. Men det er så bare mig. ;D

Ellers bruger jeg en smule PhotoShop CS3 til at skabe brushes og avancerede effekter, som jeg så flytter over i FireWorks. Illustrator anvender jeg til ja, vector, som så flyttes i FireWorks. (Medmindre jeg leger med tekst, da fW kan konvertere tekst til vector linjer).

Er igang med at lære mig selv mere PhotoShop og så InDesign. Kodning klares ved at modificere skabeloner i NotePad++.

Mvh,

Schmidt

jeg er gået helt over til open source :D
billedebehandling - Gimp & Inkscape
kode/text - Geany
Design/ide - Papir & blyant (det virker nu bedst)

Indlæg senest redigeret d. 29.06.2008 19:48 af Bruger #12261
Jeg skriver alt min kode i hånden, herefter scanner jeg min hånd og konverter den til tekst via OCR software.

Nej, ok seriøs, så bruger jeg mit CMS system, som igen er skrevet med First Page 2000 fra Evrsoft.

Jeg bruger:
- Notepad
- EasyPHP
- Paint.NET

Alt sammen gratis... og det virker fint.

-

Fireworks ser jeg som en knaldudgave af Photoshop og derved et spildprodukt.

Så med mindre at du satser på at være produktkonsulent for Adobe er der absolut ingen grund til at sprede sig for meget. I stedet for at være kvartdygtigt til alt, så prøv at blive halvt dygtigt til mindre. Brug du hellere din sommerferie på at øve teknikker, det får du meget mere ud af.

1. Fireworks har sparet mig så meget tid på mine menuer billedegallerier osv. Fireworks er nærmere en meget mild form for knaldudgave af Dreamweaver end Photoshop, faktisk en blanding ;-).

2. Jaaa... den anden "påstand" vil jeg give dig lidt ret i... dog vil jeg sige hvis man kombinere alle de forskellige adobe programmer ordentlig får man altså lavet nogle virkelige brugbare og flotte hjemmesider der siger spar 2, desuden er indesign også til hjemmesider og aldeles godt til at lave evt. brochure og hjemmesiden i samme design. Jeg tror i øvrigt også at jeg skal se lidt nærmere på PHP inden. (De programmer jeg gør meget i er Photoshop, Dreamweaver og Flash)

3. Det er langt fra hele adobe pakken ;-) hehe

(Den helt rigtige hjemmeside er lavet i notepad, det ved jeg godt, men jeg vil se der sker noget)

Indlæg senest redigeret d. 28.06.2008 15:00 af Bruger #13839
Photoshop CS3, Adobe Flash CS3, Dreamweaver CS3

Visual Studio .NET 2005/2008 Styrer!!

Grafik??? Det har jeg folk til (læs: Kan ikke finde ud af skidtet, så jeg får andre til at lave det)

Jeg skriver alt min kode i hånden, herefter scanner jeg min hånd og konverter den til tekst via OCR software.

SHIT... mit hjerte stod stille i 20 minutter :p ... ej... [mundlam]

tjaa... fordelte pointene ligeligt... Anders Schmidt Hansen fik dog 8 da de resterende point skulle gå til en og dem fik han pga. hans kommentar om fireworks! ;-) jeg bruger det jo også selv :p

<< < 12 > >>
t