Jeg anvender hovedsageligt Fireworks CS3 til mit arbejde og til de, der mener at programmet er en "knaldudgave" af PhotoShop, vil jeg nu hellere sige at det tidligere Macromedia bare var den smarteste udvikler i skuffen på daværende tidspunkt, da de kombinerede mange funktioner inspireret fra Illustrator, Photoshop og Dreamweaver (samt mere), hvilket sparede meget tid (tid = penge) for personen, som tog sig tid til at lære programmet godt.
Enhver, som ikke har meget erfaring med et "kamæleon-program", som FireWorks vil hurtigt sige at det er et spildprodukt, ganske simpelt fordi de ikke har taget sig tid til at lære hvor kraftig programmet egentlig er.
No hard feelings, men FireWorks kan faktisk udføre meget kraftige opgaver hurtigt og effektivt uden en overflod af menuer. Fast and simple. Men det er så bare mig. ;D
Ellers bruger jeg en smule PhotoShop CS3 til at skabe brushes og avancerede effekter, som jeg så flytter over i FireWorks. Illustrator anvender jeg til ja, vector, som så flyttes i FireWorks. (Medmindre jeg leger med tekst, da fW kan konvertere tekst til vector linjer).
Er igang med at lære mig selv mere PhotoShop og så InDesign. Kodning klares ved at modificere skabeloner i NotePad++.
Mvh,
Schmidt