computer Architecture

Tags:    diverse

Hej..
Jeg er igang med at lære c++.

Mit problem er at jeg hele tiden for købt bøger der introducerer begreber jeg ikke ved noget om. - jeg tror jeg mangler general viden, ikke bare om hvordan c++ virker, men ligeså meget om hvordan et styresystem virker.

Hvordan virker en computer?

Kan du anbefale en god bog?

Jeg skal bruge en bog der omfattende omhandler hvad der sker inden i en computer.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Tim,

En computer virker ved at strøm løber igennem de elektoniske komponenter.

Og jeg kan anbefale Harry Potter bøgerne. De er ret gode - alternativt kan du også bare se filmene.

Med venlig hilsen
Ieet

Hej Tim,

En computer virker ved at strøm løber igennem de elektoniske komponenter.

Og jeg kan anbefale Harry Potter bøgerne. De er ret gode - alternativt kan du også bare se filmene.

Med venlig hilsen
Ieet

Flabet.. ? :S

Nå ,men Tim. Hvorfor er det så vigtigt?
Jeg ved heller ikke hvad der sker inde i en harddisk, bortset fra noget med en masse 1'ere og 0'ere, men jeg har alligevel lært en del (synes jeg selv.. :P)

Men hvis du absolut vil vide det, vil jeg foreslå dig et par søgninger på Google og på Amazone

%

Indlæg senest redigeret d. 10.08.2011 17:04 af Bruger #13771
Thumbs up til Ieet herfra, han besvarende jo bare spørgsmålene...

Yusuf definerer ironi...

hvis den "gode" bog absolut skal handle om computer arkitektur så er Tannebaums Stuctured Computer Organisation absolut god for et lille smil i ny og næ. Men hvis du vil lære at programmere C++ så er tiden nok bedre brugt på Harry Potter...

og som alt her i verden: øvelse, øvelse og atter øvelse

Jeg kan anbefale bøgerne fra Tanenbaum, Silberschatz og William Stallings.

Bøger om system programmering (såsom den her http://oreilly.com/catalog/9780596009588/) er også gode at have.

t