Trådløst netværk.

Tags:    diverse

Hej derude.

Jeg har lige hjulpet min mor med at formatere sin computer, men det viser sig så at driveren til det trådløse netværk ikke virker. Jeg sidder lige nu med kabel fra vores modem og indtil bærbaren her, og det virker fint. Men det er ang. driveren til trådløst netværk, jeg har installeret den og det hele, men hvordan fa**** får jeg den til at virke, altså selve forbindelsen?

Computeren er en Medion 41700.

Driveren hedder: Netværk Driver WID 2020, og kan downloades her:

http://www1.medion.de/downloads/download.pl?id=2042&type=treiber&filename=lanwid2020winmew2kxp.exe&lang=dk_neu

Der er også en anden driver som hedder: WLAN Driver WID 2020 (IEEE 802.11G)
Jeg ved dog ikke om det er den jeg skal installere, men det har jeg prøvet, og når jeg trykker install til den når jeg har downloadet den, så lige inden den starter installationen, hvor jeg har klikket "Næste" et par gange, så lukker den installationen ned. Den kan downloades her:

http://www1.medion.de/downloads/download.pl?id=2046&type=treiber&filename=wlanwid2020gw2kxp.exe&lang=dk_neu

- Tak på forhånd.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først skal det trådløse netværk sættes op i acces pointet/modem/routeren og der bør bruges kryptering til netværkert.

defter skal du aktiver trådløs på den bærbare, enter er der en kanp elelrs også er den fn+<tats> kombination, læs i den manu l hvordan tråløse aktivers, når det aktiveres, skal du finde dit trådløse netværk, mener også at der står lidt om det manualen.

Først skal det trådløse netværk sættes op i acces pointet/modem/routeren og der bør bruges kryptering til netværkert.

defter skal du aktiver trådløs på den bærbare, enter er der en kanp elelrs også er den fn+<tats> kombination, læs i den manu l hvordan tråløse aktivers, når det aktiveres, skal du finde dit trådløse netværk, mener også at der står lidt om det manualen.

Det trådløse netværk er sat op, med hensyn til router/modem og det. På min vens computer kan vi sagtens få det trådløse til at virke. Det er bare driveren til mit netkort tror jeg.

Kan det være fordi at jeg ikke har oprettet en trådløs forbindelse??
Fordi når jeg trykker på "Netværksforbindelser", så er der 2 forbindelser en der hedder 1394-forbindelse og LAN-forbindelse ?

Network Driver i det her tilfælde refererer til det kablede netværk og WLAN driver er forkortelse for wireless local area network så det er den sidste driver du skal installere.

Og det er den der ikke kan installeres :S

Hvis jeg trykker mange gange på "Setup", så skriver den:
An installation support file *C:/DOCUME~1/Anita/LOKALE~1/Temp/{e2a07534-b66d-4ff6-ba59-ef0cb9c42111}/SetupDLL.dll* Could not be installed.
Adgang nægtet.

Indlæg senest redigeret d. 22.06.2008 20:33 af Bruger #13730
Lukker her. fandt ud af hvad der var galt.

Jeg højreklikkede på "Denne computer", valgte "Egenskaber", så "Enhedshåndtering", fandt "Netværscontroller", højreklikkede på den og valgt "Opdater driver", skrev stien til driveren, og vupti, så installerede den sq :-D

Ellers tak for hjælpen.

t