paintComponent i JPanel.

Tags:    java

<< < 12 > >>
Til mit program der skal tegne en streg på et panel ud fra 4 kordinater, har jeg lavet en class der skal fungere som det panel der skal tegnes på.

classen ser således ud
Fold kodeboks ind/udJava kode 

problemet er at efter jeg har overskrevet paintComponent er der en masse funktioner der burde blive udført der ikke bliver det, her er hvad eclipse siger:

Fold kodeboks ind/udKode 

har ikke så mange UP til bage, så der er kun 10 på den her. Håber ikke det gør noget.

13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kan debug debug F11 giver dig mulighed for at se værdierne i programmet og gå skridt for skridt, du skal huske at sætte et break point der hvor du gerne vil vide værdierne, dette gøres ved at dobbeltklikke i margen baren til venstre for koden.

Fold kodeboks ind/udKode 

det ser ud til at virke...

tror problemet ligger i at jeg ikke får puttet værdierne ind i k.X1 osv.

.:EDIT:.

eller også er det fordi at stregen er sort og jeg ikke kan se den...

Java documentationen siger at drawLine tegner med "current colo" hvordan skifter man current color?

Indlæg senest redigeret d. 22.06.2008 20:10 af Bruger #13669
ehh mystisk post virkede det eller virkede det ikke?

skulle gerne rette fejlen med at du prøvede at tegne k før du havde sat k.

Java documentationen siger at drawLine tegner med "current colo" hvordan skifter man current color?

Fold kodeboks ind/udKode 

ehh mystisk post virkede det eller virkede det ikke?

skulle gerne rette fejlen med at du prøvede at tegne k før du havde sat k.

jeg ved ikke om den tegnede stregen :/

jeg kan ikke se nogen streg, men min bagrund er også sort, så det kan være den bare har gemt sig...

.:Edit:.

Selv om jeg skifter farven virker det stadig ikke.

Jeg ved, at et af problemerne er, at paintComponent ikke bliver kladt igen efter jeg har indtastet mine kordinater og trykket ok.

jeg kan se at mit grafPanel objekt der arver fra JPanel, har en funktion der heder update(Graphics g). Jeg ved ikke om den vil gøre sådan at paintComponent bliver kaldt igen, men det kunne være man skulle prøvet at bruge den... problemet er så bare, at jeg ikke ved hvad Graphics objektet bruges til, og derfor er det også lidt svært at vide hvilket man skal bruge.

btw. hvis man bare kalder paintComponent, og skriver hvad man vil tegne, skal man så gøre mere for at det bliver vist?

Indlæg senest redigeret d. 23.06.2008 15:26 af Bruger #13669
Prøv at kalde repaint() metoden på dit panel når det skal gentegnes.

Det virkede heller ikke...

er der nogen funktion i eclipse hvor man kan se hvilke objekter der er oprettet, og hvad for nogle værdier de har, så man kan så om kordinaterne rent faktisk bliver sat. Tror nemlig at det er problemet

ok, det prøver jeg lige.

Fold kodeboks ind/udKode 

<< < 12 > >>
t