Okay, så er der lidt mere kode involveret. Koden skal indsættes på en frame i din timeline:
listener = new Object();
listener.onKeyDown = function() {
if (Key.getCode() == Key.LEFT) {
player._x = player._x - 5;
}
else if (Key.getCode() == Key.RIGHT) {
player._x = player._x + 5;
}
}
Key.addListener(listener);
Jeg ved ikke hvor bekendt du er med event listeners (spiller stor rolle i AS3), men i hvert fald laver ovenstående koden en listener, der "lytter" efter tastetryk. Når der sker et tastetryk, udføres funktionen og er det venstre piletast, rykkes "player" 5 pixels til venstre og omvendt, hvis det er højre piletast.
Selvfølgelig kan det tilpasses efter behov. Sådan som jeg har lavet det, vil "player" blive ved med at bevæge sig, så længe du holder pilen nede. Hvis du kun vil ha' at den skal rykke sig én gang, hvorefter man så skal trykke igen, kan du udskifte
onKeyDown med
onKeyUp
Indlæg senest redigeret d. 22.06.2008 20:58 af Bruger #10572