html hjemmeside.

Tags:    html css

Hej, jeg er ved at lave en html hjemmeide i Dreamweaver cs3. Selve designet af hjemmesiden er færdig. Jeg har sat hjemmesiden op med en bunke divtag som er bundet til en css fil. Dog er det et par ting jeg vil have ind på den før end den er færdig.

Ting jeg mangler er: Et forum med samme layout som resten af hjemmesiden. En Admin side hvor det er muligt at redigerer hvad der står på forsiden (af text).

De par ting kunne jeg godt bruge lidt hjælp til da jeg er rimelig ny til det med hjemmesider :)

Hjemmesiden har jeg ikke lagt ud på nettet endnu. Jeg lægger en prøve af hjememsiden ud på weww.peter-linnet/sul/ senere i dag.

mvh Peter

For at kunne lave en forum og et administrationssystem kræver det at benytter dig af sprog som PHP og ASP og tilhørende mySQL, da du har brug for at arbejde med databaser, hvor du kan gemme hvad der bliver skrevet på siden.

Selv anbefaler jeg PHP, hvilket er et en kanon sprog at lege med (og har enorme muligheder). Prøv at besøge PHP afdelingen her på siden og læs nogle startartikler. Der findes der også flere artikler som har meget til fælles med dine projekter.

Vil jeg prøve så. Tak for hjælpen :)

man kan også downloade et forumssystem fra forumup.dk. Man kan vist godt integrere det med sin hjemme side, og vis du sætter dig ind i det og er god til css kan du nok også godt få det til at ligne resten af din hjemme side.

Jeg er ikke 100% på at det kan lade sig gøre, men du kan vel altid lave et design af forumet, også putte det ind i en frame på din hjemme side eller noget?

Jeg er ikke selv særlig god til web-programering eller hvad man kalder det, men du kan da prøve.

Vis du selv vil lave dit forum fra bunden, så er shafh's forslag godt :D

ahh, ja, det lydder som en god ide :) Det vil jeg lige kigge på ;)

Edit:

Der er dog lige en ting.. hvordan downloader jeg? :P

Indlæg senest redigeret d. 20.06.2008 20:57 af Bruger #13909
ahh, ja, det lydder som en god ide :) Det vil jeg lige kigge på ;)

Edit:

Der er dog lige en ting.. hvordan downloader jeg? :P

Jeg ved det faktisk ikke... :/

har ikke rigtig sat mig ind i det, men har vist engang fået det til at ligge på et domæne jeg havde i forvejen, men det er vist lettest at få det til at ligge på ditnavn.forumup.dk

Er ikke sikker på om det overhovedet skal downloades, det skal det iværtfald ikke vis det bare skal ligge på ditnavn.forumup.dk, men kan ikke huske om man skal downloade noget vis man vil have det til at ligge på ens eget domæne.

Guys, det er *ikke* Forumup der laver det.

Forumup er en internettjeneste, der benytter forum-systemet der hedder phpBB <-- lav en googlesøgning på phpBB for at få en download side.

Tror jeg har fundet en løsning. Har downloadet php-fusion og ændret et tema ved hjælp af wordpad :)

ok :D

t