hent data fra mysql database

Tags:    databaser

hey.

jeg står med et mindre problem og kan ikke rigtig finde en løsning på det.

jeg er igang med at lave et billedgallery og har fået lavet min admin side hvorpå man kan uploade billeder lave nye gallarier og diverse andre ting som er nødvendigt men nu skal jeg så til at lave den side som brugerne skal se så mit spørgsmål er hvordan får jeg hentet de uploade billeder ud af min database og vidst dem på min hjemmeside?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Eksemplet er givet i PHP:

Fold kodeboks ind/udKode 

Og vupti.

Edit: Semikolon..

Indlæg senest redigeret d. 13.07.2008 16:09 af Bruger #12571
Det du skal overveje er hvad du vil gemme i din database. Skal du gemme hele billedet i databasen, eller vil du gemme billedet på disken og så gemme stien til billedet i databasen?

Alt efter hvad du vælger (jeg anbefaler at gemme linket i databasen og billedet på disken), det er det nemmeste at arbejde med. Det eneste du så skal gøre er at hente stien til dit billede ud og vise billedet til brugeren.

Hvad der er nemmest at arbejde med er der ikke rigtigt nogle gode argumenter for, det handler mere om hvad man er bedst til.

At vælge filstruktur frem for database kan jeg heller ikke fortælle om, da jeg ikke har testet hvad der er hurtigst. At stille det op med hvor mange gange man læser fra database eller hdd afhænger også af om man laver billedebehandling mm.

Selv ville jeg benytte almen. filstruktur men det er fordi jeg er mest fortroelig med det. :)

Men da Andreas fortæller om sit problem i SQL/Database sektionen og ikke fortæller hvordan han lagrer billederne, må man antage at han lagrer dem i databasen.

hvordan er de uploaded. hvis det er blob data, altså hele billedet er langt i databasen, så kan du bruge en et script der hente billedet afhængig af en query parameter.

Da kan følgende bruges: "SELECT content FROM imagez WHERE filename = 'image.gif'"

udmiddelbart lyder da som en ufattelig dum ide at gemme billedet i databasen, ville jo kræve at der connectes til databasen for hvert thumbnail såvidt jeg lige kan gennemskue. så hvis man har 30 thumbnails på en side skulle han connect til databasen 31 gange.

var lige noget jeg havde overset det jeg skrev dette indlæg. lagrer mine billeder på min server og gemmer stien og andre informationer om dem i min data base. tak for alle dem der har skrevet nogle svar ind til videre. håber at i kan hjælpe mig lidt mere nu når jeg har tilføjet dette

tak for hjælpen fra jer allesammen.. det fungere som det skal nu:D

t