Billedredigering i WYSIWYG editorer

Tags:    php

Hej.

Jeg har efterhånden kigget på en del WYSIWYG editorer, men uden at finde den rigtige.

Mange har alle de funktioner der skal til, men jeg har endnu ikke fundet en med noget ordentligt billedbehandling. Det jeg specifikt søger, er en editor der kan skalere billeder, uden de mister kvalitet.
Alle editorer jeg har prøvet skalere billeder ved at indsætte height og width, i img-tagget. Dette medfører selvfølgelig dårlig kvalitet og billedet fylder stadig, det samme.

Derfor søger jeg en editor, der skalere billeder på den rigtige måde. Er der nogen der kender en der kan det?

Det er ikke noget der kan lade sig gøre uden at billedet runder serveren. Skalering er afhængig af browserens evne til at sammensætte billedets pixels til noget fornuftig og da det ikke er browserens reelle job er det naturligvis heller ikke muligt.
Så det du skal lede efter er en stump kode eller en applikation der kan skalere og ikke en WYSIWYG-editor.

Jeg tror ikke du kan finde en WYSIWYG-editor som kan klare det du søger. Da det eneste WYSIWYG-editoren gør, er at tilføje CSS til din tekst, hvorefter Javascript sørger for, at du ikke ser koden af CSS'en, men istedet det endelige resultat. Derfor tror jeg, at du skal finde en anden måde, at skalere dine billedere på, evt. kan du lave et script, hvor du uploader billederne, skalere dem ned...

EDIT: GNU var hurtigere end mig :P

Indlæg senest redigeret d. 17.06.2008 18:48 af Bruger #7826
Well.. Detsværre mister selv billeder du putter i PHOTOSHOP kvalitet... Så, hvis du ikke har en banebrydene ny algorithme tror jeg at det bliver svært at finde et sådan produkt... :S

Du kunne vel ved submit kører lave en DOM af html'en tage alle img tag i denne DOM teste om den størrelse de er sat til passer til billede hvis ikke bruge GD til at lave en resize af det pågældende billede til den ønsket størrelse gemme det, ændre linket i img tagget til det nye billed og gem den ændret HTML.

Ikke at jeg tror GD laver et pænere resize end browseren men den gør da helt sikkert billedet mindre.

Indlæg senest redigeret d. 17.06.2008 20:20 af Bruger #5620
Jeg er ved at lave en side en side til en jeg kender, men han er ikke den bedste til hvad angår computere og software.

Han har jo så ingen mulighed for at sætte billeder ind, når han nu ikke selv kan resize dem i photoshop.

Jeg har ikke så meget forstand på de forskellige CMS, der findes idag, men kræver de også også at man kan resize selv, når man skal indsætte billeder på diverse sider, eller har de en eller anden smart funktion, så resizing bliver muligt?

t