Tekstbehandlingsprogram (eller sådan noget)

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Hej...
Det første program jeg lavede var et tekst behandlingsprogram. Men nu syns jeg det er lidt forællet, og dårligt. Og hvorfor ikke lave en 2'er, helt fra grunden igen. Men denne gang, skal den være god, fyldt med nye funktioner. Og måske sådan at den kan dekurere om jeg skal bruge Wordpad eller mit program (hvis jeg ikke gider åbne word).

Min version af programmet er utrolig dårligt. Og passer ikke ind. Og så skal det fyldes ud.
Som det første vil jeg bede jer kigge mit gamle igennem, finde nogle nye ideer og måske et par koder frem. Jeg er også glad hvis i giver en fil (med de filer der høre til i delphi) og sender dem til mig.
Så for det første så giv mig jeres e-mail adresse så sender jeg det.

Bagefter har jeg lige de her spørgsmål som kunne være noget af det der skal være i den nye version:


1)
I den gamle brugte jeg en memo. Og det var måske lidt dumt. Jeg har hørt at en rich er bedre... For eks. kan jeg kun havde en ens skrift størrelse, type og farve. Og så kan jeg ikke midter stille en del af teksten. Hvordan gør jeg sådan at det kun er den tekst jeg har markeret der bliver ændret...

2)
Er det muligt at få den til at kunne indsætte et billede? og hvordan?

3)
Jeg kan ikke huske koden til at midterstiller venstrestille og højrestille en tekst.

4)
Jeg har aldrig fåndet ud af hvordan man får den til eks. at udskrive KUN rich eller memoen og ikke helle formen som gøres med bare:
Print;
Skriv gerne to kodearter. En med og en uden printdialog.


Ja det var lige de ting jeg kunne finde på som manglede, og jeg ikke selv er klar over (kodemæssigt).
Jeg håber i kommer med ting som i syns der mangler. Men jeg vil absolut ikke vide hvad i programmet der ikke skulle være der, for det ved jeg udmærket.
Og i må ikke grine, jeg var en nybegynder (noob) den gang som jeg nok stadig er, men ikke så meget som der. Og jeg vidste ikke noget om programmet. Eks. skulle der ikke være et ur i et tekst, skrive, gemme, åbne program.




Jeg tildeller 24 UP, og derfor kræver jeg minst 2 af de spørgsmål der står, og et godt beskrævet svar om hvad der mangler og koder til det.

På forhånd TAK.

Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...



14 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jens hvor har du fået programmet fra?

Nå men så svare jeg da...
Som jeg skrev, ved jeg udmærket fejl i tækst, ting der ikke skal være der og sådan noget. Men det jeg spør om er ideer til hvad det nye kan indenholde af funktioner!!! Og så koder til det.
Kan du klare den?


4) er fin nok. Og den bruger jeg da gerne!!!


Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...

[Redigeret d. 07/04-04 20:25:13 af Shafh]



Jens hvor har du fået programmet fra?

Nå men så svare jeg da...
Som jeg skrev, ved jeg udmærket fejl i tækst, ting der ikke skal være der og sådan noget. Men det jeg spør om er ideer til hvad det nye kan indenholde af funktioner!!! Og så koder til det.
Kan du klare den?


4) er fin nok. Og den bruger jeg da gerne!!!


Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...

[Redigeret d. 07/04-04 20:25:13 af Shafh]


Mig og Jens undskylder mange gange ^^, vi glemte at logge af hans login :$

________________________________
www.ssjpride.dk



OK.
Men svare i lige som jeg som jeg skrev



Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...

[Redigeret d. 07/04-04 20:39:31 af Shafh]



OK.
Men svare i lige som jeg som jeg skrev



Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...

[Redigeret d. 07/04-04 20:39:31 af Shafh]


1. Undo (RichEdit1.Undo;)

2. Redo (Kan ikke huske)

3. Marker alt funktion (RichEdit1.SelectAll; eller Memo1.SelectAll;)

4. Indsæt Dato og Klokkeslæt (RichEdit1.SelText := DateTimeToStr(Now); eller Memo1.SelText := DateTimeToStr(Now);
________________________________
www.ssjpride.dk

[Redigeret d. 07/04-04 20:47:27 af Esben Søndergaard]



<< < 12 > >>
t