Problemer med galleri kode

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hey..

Jeg er ved at lave et billed upload system.
Jeg har følgende kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Når jeg uploader et billed, vil jeg have den til at lave et thumbnail, et "small" billed på 552 px i bredden, samt at gemme det originale billed.

Når jeg uploader billeder der er op til 1280 i bredden, virker det fint, men når jeg så prøver at uploade et større billed, gemmer den det originale og et thumbnail. Men "small" billedet fejler og bliver ikke gemt.

Jeg har prøvet at kigge på koden men jeg kan ikke lige finde fejlen, så jeg håber du/i kan.

12 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det jo hvad der kan ske når man iterer en gang formeget.

Fold kodeboks ind/udKode 

I ovenstånde kode bør du måske overveje at slette de ting du opretter hvis den fejler.

Indlæg senest redigeret d. 18.06.2008 22:34 af Bruger #5620
Har du prøvet at kigge på billedet der fejler, i en text-editor? Kig på de sidste linjer, det kan være det kan give dig nogle detaljer.

Det kan være fordi scriptet bruger for meget hukommelse pga. de store billeder.

Ups forkert sted :D

Indlæg senest redigeret d. 17.06.2008 09:22 af Bruger #8845
Det lyder som mangel på hukommelse. Hvis du har mulighed for at sætte hukommelsen op i config, skal du gøre det.

Du kan også prøve at sætte flg. kode på aller første linje i dit script:
ini_set('memory_limit', '128M');

@Gnu:

ini_set('memory_limit', '128M'); -> virkede ikke.

Men den fejlbesked jeg får siger ikke noget om hukommelse. Der står bare at det er en programmeringsfejl.

Dog prøvede jeg at bytte om på de to stykker kode, sådan så den først lavede "small"-billedet og derefter thumbnailen. Her blev det lige omvendt, "small"-billedet bliver gemt, men ikke thumbnailen.

Kan det virkelig passe at det ikke er muligt at uploade store billeder, uden at skulle rette server filerne?

Ja før eller senere vil du løbe tør for memory.

Men umiddelbart tror jeg at dit problem kan løses ved at rette koden.

Denne kode loader kun sourcen en engang og skriver en fejl til error functionen hvis den fejler i at loade source billedet.
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 17.06.2008 14:10 af Bruger #5620
@Nørden:

Nu virker det. Mange tak :D

Hmm.. Delvist løst

Jeg kan nu uploade billeder på 1600*1200, men prøver jeg med højere opløsninger, fejler den igen.

Er det så pga. hukommelsen?

Er ret sikker på at php plejede at skrive når du løb tør så har du glemt at slå fejl beskeder til?

http://dk.php.net/error_reporting

godt at have slået til når man er igang med at lave en side.

Indlæg senest redigeret d. 18.06.2008 17:03 af Bruger #5620
Hmm.. Så har jeg lige sat

Fold kodeboks ind/udKode 

Ind på siden og jeg skal ige love for der kom fejl:O

Fold kodeboks ind/udKode 

Sådan ser det ud i bunden af siden efter alle fejl er dukket op. Som du kan se er der en del fejl (den starter fra 1.jpg:D).

Selve fejlen opstår pga. jeg kører på localhost og derfor ikke kan flytte billederne. Dette vil ændre sig når jeg uploader det til min server.

Men fejlen ligger jo i at selvom jeg kun uploader 1 enkelt billed, kører den åbenbart i ring og uploader enmasse af de samme billeder.

Indlæg senest redigeret d. 18.06.2008 20:31 af Bruger #10747
<< < 12 > >>
t