Statistik modul

Tags:    php

Hej.

Jeg er ved at lave et statistik modul, men jeg kom til at tænke på om det er den mest hensigtsmæssige måde jeg laver det på.

Ideen er, at hver gang, en person klikker ind på siden bliver der oprette ny række i min statistik tabel, med oplysninger omkring browser, ip, dato, m.m.

Denne tabel bliver dog hurtigt MEGET lang/stor, og derfor ville jeg høre om dette er den "rigtige" måde at lave et på.

På forhånd tak.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er en metode du kan bruge og da hvert view er i teorien kan være forskelligt - ny side hver gang, så er du jo nødt til at registrere dette på en ny række.

Databaser er så skide smarte at det ikke handler så meget om hvor mange data du registrerer, kun hvordan du gør det. Med andre ord, to millioner rækker er ikke det store problem for en database og jeg har set en med otte millioner som heller ikke havde det store problem.

Du skal dog huske at arbejde med InnoDB frem for MyISAM i din MySQL tabel. Find mere om det på Google. Samtidig skal du også huske at indeksere rigtigt.

Så i bund og grund er det den mest fordelagtige metode og egentlig også den metode jeg ville benytte...

Hvis de oplysninger du referer til er navnet og versionen af browseren ville jeg nok overveje i stedet for at lave en tabel med disse og så gemme et id i den anden tabel fra denne tabel.

Tak for kommentarene :D

t