Findes der en side, som "DesignQuote" i Danmark?

Tags:    snak

<< < 12 > >>
Hey allesammen,

Jeg tænkte på, at det egentlig kan være lidt svært som freelance designere at finde jobs her i Danmark medmindre man gå rundt og stemmer dørklokker (hvilket vi gør). Set fra en anden vinkel, må det da også være svært for virksomheder / enkeltpersoner at finde os!

Er der mon et site, hvor der sort på hvidt kan søges efter designere og hvor designere kan søge efter jobs? Hvis ikke, er nogen af jer programmørere så muligvis interesseret i, at skabe et sådan community-site med HySeDe (og andre) som front-end udviklere?

Med den rette markedsføring etc., tror jeg at sitet vil blive meget populært, både som professionelt redskab til designere men også udviklende for den individuelle person.

Programmør-jobs er selvfølgelig også tænkt herindunder. Der er jo altid Udvikleren.dk selv, men jeg tænker større end det, med mere aktivitet og dynamik.

Nogen interesserede? ^^

Indlæg senest redigeret d. 16.06.2008 12:54 af Bruger #13862
19 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Anders,

Jeg er en slem dreng ;)
[gentager mig selv, da jeg skulle bruge resten af indlæget på noget]

Statisk side er præcis hvad det er jeg efterspurgte, såvel som en "drejebog" som beskriver funktionaliteterne.

Se dog om du kan få et ønskede flow, og "side sammenhæng" som du ønsker i den endelige version af siden. Sådan at links linker korrekt til sider som vises som de bør se ud (selvom de vil være statiske). En login knap som viser siderne somom du var logget på efterfølgende mm.

Programmører vil derefter være istand til at både kunne finde ud af hvad du ønsker ved at se det (de fleste grafikere beskriver det sjældent læsbart for en programmør), og de vil vide hvordan elementerne skal virke (drejebogen).

I drejebogen skriver du så at "ved tryk på login knappen verificeres login og brugernavn...".

Det vil også give et rigtig godt indtryk af projektets omfang ;)

Med venlig hilsen
Ieet

Indlæg senest redigeret d. 17.06.2008 11:50 af Bruger #12836
Hehe, tro mig. Jeg arbejdede skulder mod skulder med et spilprogrammør hold engang for to år siden. Jeg har været igennem skrivefaserne med tekniske dokumenter og de infamøse drejebøger. :P

Jeg arbejder videre på projektet her i aften, så vil I nok hurtigt blive opdateret. Glæd jer!

Mvh,

Anders

Hehe, jamen jeg kan i og for sig heller ikke selv lide "designet", men husk, designet må lide for brugervenligheden i det her tilfælde. (efter min mening) Folk skal lynhurtigt kunne få stillet de behov de har, derfor er funktionalitet nøgleordet.

Men "ktilu" er også bare et forslag, men "klient til udvikler" finder jeg selv meget passende, samtidig med at det er nemt at huske. :) Igen, brugervenlighed, brugervenlighed, brugervenlighed.

Et andet forslag kunne være k2u.dk, som også er ledigt, MEN, "klient to / 2 udvikler"?

For mig skal sitet ikke vinde nogen design pris indenfor "mode-design", det skal bare være let og enkelt at finde ud af for den vigtigste person i hele samspillet: klienten (virksomheden/enkeltpersonen). ;)

Men det er nu bare min mening. :P

Jeg synes faktisk det er meget interessant, men ved ikke helt om jeg er dygtig nok til at blive en del, af det hold du søger :)

Tekster af kun store bogstaver er svære at læse.

Kan godt lide det der med at den hvide streg forsvinder når man er i en section af siden, men er blokken oven over ikke også en del af den på gælden sektion.

F.eks. ved design har i:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men burde vel reelt være:
Fold kodeboks ind/udKode 

Evt. kunne det se godt ud hvis hjørner på den valgt sektion blev rund.

Burde det ikke vøre "Dine Job Opslag" i stedet for "Dine Jobs", det sidste kunne misforstås som ting man selv fået besked på at lave.

Hvad med en side der lister oprettede designere.

En side med billeder/links til deres design.

En liste over alle designs designere lader vise på jeres side.

De to ovenstående måske med horisontal scroll i stedet for vertikal da:
<-- -->

Selvfølgelig en side hvor en designer kan oprette et design.

Ville nok lave tallene mellem () en anden farve en hvid, ikke nødvendigvis meget anderledes, men en smule

Indlæg senest redigeret d. 17.06.2008 21:03 af Bruger #5620
Til Marc og Gnu: jeg er helt enige med jer. :P Men det umiddelbare design er simpelthen lavet for at klargøre, at fokuset absolut ikke må ligge på designet men på brugervenligheden.

Til Nørden: (Sådan der, jeg noterer det hele!)

Jeg tager dine tanker med i prototypen, men lige et par ting:

1. Hvad med en side der lister oprettede designere?

Ideén er helt fin, men jeg tror bare at det er unnødvendigt, da sidens hovedformål er kontakten / kommunikationen imellem klient og udvikler og ikke et sted, hvor udvikleren er i fokus.

Istedet ville jeg, som designer, blot referere til min portfolio / hjemmeside på det tidspunkt, hvor man kontakter den mulige klient.

2. En side med billeder/links til deres design.

Jeg vil helt klart være for, at man ligesom her på Udvikleren kan indskrive Referencer ind i en udvikler-profil på siden.

(Der skal selvfølgelig være fokus på profil / kontaktoplysningsoprettelse, så det vil passe fint ind der)

Mvh,

Anders (jeg er godt igang, men husk, det bliver statisk! ;))

Jeg ser det mere, som at hovedformålet hviler på køberen (klienten), der skal købe et produkt / løsning af en udvikler. Men det er taget ind i overvejelserne! :)

Hej allesammen!

I kan umiddelbart følge udviklingen af prototype-siden på følgende addresse:

http://proto.hysede.dk

HUSK:

1. Den er 100% statisk, opbygget af billeder og hotspots, så forvent ikke det vilde. :)

2. De fleste af siderne giver ekstra teknisk information, hvis man lader musen blive over et hotspot. (Hover tekst)

3. Kom endeligt med ideér til det, det er dét det hele handler om! :D

Med venlig hilsen,

Anders Schmidt Hansen

P.S: Noget af tekst-billederne størrelser er forskellige, men det er egentlig mere for at have nogle alternativer, så jeg kan se hvad der fungerer bedre end andet. ^^

Indlæg senest redigeret d. 18.06.2008 14:45 af Bruger #13862
<< < 12 > >>
t