Hej allesammen,
Jeg har luret og læst på Udviklerens forums i et godt stykke tid ny, men jeg har endnu ikke kunnet finde svar på nogle spørgsmål jeg personligt ligger inde med - nok fordi de er så specifikke.
Men i hvert fald: Jeg går i øjeblikket i 8. i folkeskolen, og har for det første problemer med at finde en passende praktikplads til Uge 40 her i år. Er der nogen der har en idé om, hvor der muligvis kunne være noget for én som mig, der gerne vil være noget i stil med Programmør, Datalog, mv.? Hvor fik I eventuelt jeres egen praktikplads?
For det andet ville jeg godt spørge nogle af veteranerne her omkring om forskellen mellem netop de kategorier - hvad er forskellene i grove træk mellem fx at arbejde som IT Programmør, Spil Programmør, Datalog, Teknisk Designer, osv.?
For det tredje har jeg hørt om et par folk her omkring, der har gået på universiteter i udlandet - den eneste jeg lige kan komme på er nok Søren Kilt Lambæk, også fra disse forums, der har gået på Universitet i Teeside. Og til dem der har prøvet det: Hvad synes I om det? Er det det værd? At "give slip" på alt det man har herhjemme - venner, familie, osv. Og hvornår tog I det - jeg mener, efter Gymnasiet, eller? Og så selvfølgelig hvor god man skal være sprogligt indenfor Engelsk for at få noget ud af undervisningen, for ikke at tale om det sociale.
Jeg undskylder at jeg bare kommer med sådanne direkte spørgsmål, men som sagt, så er jeg lidt desperat efter at komme nærmere mine mål. Karaktererne er ikke noget problem (snittet over 10 total, 12 i både Matematik, Fysik/Kemi og Engelsk, mv.), men jeg frygter netop at blive én af dem der har evnerne, men ikke magter at finde det rette sted for dem. Kan nogen hjælpe mig?
På Forhånd Tusind Tak,
M v h
Lasse Kokholm
PS. Jeg aner virkelig ikke hvordan systemet med at angive point fungerer... Beklager hvis det er et problem, at jeg har sat det til 3!
Håber ikke det skræmmer jer væk...
Indlæg senest redigeret d. 15.06.2008 19:51 af Bruger #13762