Hej
Jeg har en side, hvor jeg sender en bekræftelsesmail til brugeren i HTML-format. Jeg benytter PHP's indbyggede mail()-funktion. Problemet er bare, at det ikke virker ret godt - For det meste virker det, men nogle gange går det simpelthen ned. Scriptet time out'er efter de der 30 sek, der er standard.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at sende mail'en på anden vis (PEAR, PHPMailer el. lign.), hvilket PHP-dokumentationen da også foreslår, hvis man vil sende HTML. Jeg benytter One.com som host, og de har som standard ikke PEAR installeret, hvilket giver mig et problem. Har forsøgt at rode med det, men kan ikke få det til at virke.
Hvis nu det bare er en simpel kodefejl som nogen kan spotte, er min kode her:
- //til
- $to = $_SESSION['email'];
-
- //emne
- $subject = 'Bekræftelse pa tilmelding til '.$eventInfo['arrNavn'].' d. '.$eventDay.'/'.$eventMonth.' '.$eventYear;
- //besked
- $message = "
- <html>
- <head>
- <title>Bekæftelse</title>
- </head>
- <body style='font-size: 12px; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;'>
- <p><span>Hej ".$_SESSION['firstName']."<br /><br />Hermed dit betalings-ID: <strong>".$_SESSION['payID']."</strong></p>
- <p>Tak for din tilmelding.</p>
- <p>Du har tilmeldt følgende ryttere til <strong>".$eventInfo['arrNavn']."</strong>:</p>
- <p>".$_SESSION['riderTable'].
- "</p><p>Startpenge for de tilmeldte ryttere beløber sig til i alt kr.
- <strong>$payAmount</strong>, der skal indbetales på regnr.: $regNum - kontonr.: $accountNum, før tilmeldingen er
- endelig. <br />Har vi ikke modtaget betalingen senest 2
- bankdage efter tilmeldingsfristen, forbeholder vi os ret
- til at afvise tilmeldingen.</p>
- <p>Ovenstående betalingsID, SKAL angives i teksten ved betaling, hvad enten denne foregar via
- netbank, girokort eller anden betalingsform. I modsat fald
- risikerer du, at arrangøren ikke kan indentificere din
- betaling.</p>
-
- Denne mail er din kvittering pa tilmeldingen, sa slet den ikke.
-
- <p><br />
- Med venlig hilsen<br />
-
- QuickStart</span></p>
- <p><span style='font-size: 11px; color: #999999;'>NB: Besvar venligst ikke denne meddelelse.
- Denne e-mail-adresse er uovervaget, og vi kan derfor ikke
- besvare meddelelser, der sendes til denne adresse.
- </span></p>
- </body>
- </html>";
-
- $headers = 'MIME-Version: 1.0'."\r\n";
- $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1'."\r\n";
- $headers .= 'From: QuickStart Ryttertilmelding <svar-ikke@kartindata.dk>'."\r\n";
-
- if(mail($to, $subject, $message, $headers)){
- header("Location: enroll.php?action=writeLog");
- } else {
- header("Location: thank_you.php?error=emailFailed");
- }
Mit spørgsmål er så: Er der nogen, der kan guide mig igennem en anden form for afsending af mail end den PHP normalt bruger?
Indlæg senest redigeret d. 15.06.2008 13:03 af Bruger #10572