HJÆLP! til Routerspørgsmål..

Tags:    diverse

Godaften alle.
Jeg har et problem. Har købt en Asus WL-500g Premium router. Når den er blevet installeret osv kan jeg sagtens finde routeren, der er max styrke og kan godt oprette forbindese til routeren. Men når jeg så åbner Firefox eller EI bliver den bare ved med at sige den ikke kan finde siden, ligesom hvis man ikke er på nettet.

Ved nada om routere og måske har jeg bare lavet en begynder fejl. Håber i hvert fld der sidder en der kan hjælpe mig med mit problem..

På forhånd tak
jvjensen

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har søgt lidt på nettet, prøv evt. når du har fået fat i netværket at gå ind på routerne, gøres ves at skrive routerens ip (standart er http://192.168.1.1) og klik på linket Quick Setup, kan væee du har lavet en fejl under opsætning?.

Hej.

Er du sikker på at du har fået sat det hele rigtigt sammen? Går ud fra at du også har et modem.
Jeg havde nemlig lignende problemer, og det viste sig så at det var fordi et af mine kabler ikke virkede...
Så prøv at hiv lidt i kablerne, og se om det så kommer til at funke.

Hej.

Er du sikker på at du har fået sat det hele rigtigt sammen? Går ud fra at du også har et modem.
Jeg havde nemlig lignende problemer, og det viste sig så at det var fordi et af mine kabler ikke virkede...
Så prøv at hiv lidt i kablerne, og se om det så kommer til at funke.

Synes jeg har lavet det ordentligt.. Men der er jo et eller andet sted det går galt.. Computeren kan sagtens finde routeren, men det er ligeså snart jeg åbner en browser det går galt. der sker bare nada..
Og er sgu lidt låst fast da jeg overhoved ingen viden har omkring routere. Så troede faktisk det var nok bare at køre quick-setup. men det var det så ikke...

Kan du komme ind på

http://216.239.59.104/

(google)?, brug ip, beskrivelsen ovenover kunne tyde på en dns fejl.

Indlæg senest redigeret d. 20.06.2008 16:13 af Bruger #65
t