2 ting :) Text til billede? Og Noget bruger cms :)

Tags:    php

Davs,

Nr.1
Jeg har længe tænkt over hvordan man føjer noget text til et billede med en simpel function og metode som en masse tekst der ikke kunne kopieres :P

Har leget lidt med det og så på noget med captcha men der laver den jo automatisk et billede er der en måde så man kan lave en elr. form for basedir for et billede som skal baggrund på alle tekster?? og så skrive teksten med en form kan jeg godt :) Bare lig det med en basedir af en art?

imagestring($im, 13, $rand_x, $rand_y, $string, $text_color);
skal $im bare være en path??

Nr.2
Jeg har rodet meget med et brugersystem med levels osv. og god fejlgivning til bruger (En side til ældre mennekser). Så de kan finde ud af hvad de har gjort forkert. Men jeg kan kun lave det gode gamle uden det specielt smarte fejl beskeder. Jeg stødte så på det her komplette system og tænkte hmm fair nok :) Det hele er lavet og fungerer.
Side: http://evolt.org/PHP-Login-System-with-Admin-Features
Dl: http://evolt.org/system/files?file=Login_System_v.2.0.zip

Men jeg ville egentlig gerne ændre det lidt men bare det mindste jeg laver i den så går den i udu, og jeg ændre ikke nogen funktioner eller noget kun værdiernes navne osv.

Men er der nogen/en der har lyst til at evt. omskrive til at man logger ind med email og man kan registere fornavn og efternavn også :)

Mvh Buch

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Well... For at lave om på det CMS system du nu engang har fundet, er du nød til at kende en del til PHP... Du har åbenbart ikke helt nok viden omkring det, til at kunne redigere i filerne. Jeg foreslår at du prøver at studere koden lidt grundigere, og måske læse nogle tutorials om de ting du ikke forstår.. :)

1:
Du kan skrive text til et billed med understående function, men ikke en masse.
Fold kodeboks ind/udKode 

$im skal være en billed resource som man får fra imagecreate****.

For at lave en function der kunne skrive en masse text til et billed skulle functionen finde ud af hvor meget texten fylder i billedet og resize billedet så det kan have teksten, eller evt. text bryde teksten.

Hmm ok :P Nice :) tak og hvad med Nr.2 :P?

Jeg forstår udemærket koden men det er det at når jeg ændrer der værdier der burde være rigtige så gå den i agurk.
f.eks.
$this->username = $_SESSION['username'];
om til
$this->email = $_SESSION['email'];

det er kun sådan nogle ændringer jeg har foretaget mig og det burde da virke??

Ellers må jeg bare tage den tid det tager og bygge mit eget script :P

Men tak :)

den ændring er osse ret stor du sætter jo to forskellige variabler. Al den kode der efterfølgende er afhængig af at username har en rigtig værdig vil ikke virke eftersom den ikke længere har en værdi, uden jeg vil garentere for virkningerne kunne du prøve at rette det til: $this->username = $_SESSION['email'];

Indlæg senest redigeret d. 12.06.2008 22:40 af Bruger #5620
Øhm... Har du husket at lave en public variabel i klassen ved navn email?

yepsen

Det kan jo være at det er et komplekst system, der arver fra klasser... Derfor er det nødvendigt at udfylde på den rigtige måde...

Lol var faktisk ikke så svært :) Skulle lige bruge de sidste 2 timer på at fatte det hele :P Takker!

t