Subversion har en række hooks som du kan benytte. Hvordan du ændrer data i en fil ved jeg desværre ikke lige, men det må kunne lade sig gøre. Jeg har før brugt hooksne til at tvinge et checkout i en filmappe når jeg commitede fra en anden host, men jeg er overbevist om at du også kan ændre i filer. Jeg vil anbefale at du kigger i manualen under hook systemet, det kan være du kan finde noget.
Edit:
Nu kom jeg selvfølgelig i tanke om at Subversion jo er en client-server baseret ting. Jeg ved ikke om de betyder noget, men det kan være at den af den grund ikke vil lade dig foretage ændringer af commitet på serverens side.
Hooks virker på repository basis, så det vil være ligemeget, om det er et lokalt repository eller client/server baseret. Men jeg tvivler stærkt på, at du kan ændre en fil og få den med i det oprindelige commit. Du vil kunne lave et checkout og så ændre en fil og så committe igen, men så bliver det altså også et (godt nok automatisk) ekstra og separat commit, hvor revisions nummeret i filen bliver ændret.
Det er selvfølgelig en smagssag, om det er brugbart, men personligt foretrækker jeg at lade min Makefil finde nuværende revision og lægge dette i en 'config.h' eller sådan noget, som så ikke committes.