Tags
Forum
Artikler
Brugere
Stil spørgsmål
1
Login
Husk mig
Hente information ud af et andet website
Tags:
php
Bruger #11896
@ 12.06.08 17:25
0
Jeg tænkte på, om man kan hente informationer ud af en anden hjemmeside? Og i det tilfælde om hvordan man gør det?
Bare for at tage et eksempel; kan man, med en eller anden kode, få jp.dk nyeste nyheder, på sin egen side? Altså hvis det så er lovligt.
Skriv hvis i ikke forstår.
3
svar postet i denne tråd vises herunder
1
indlæg har modtaget i alt
1
Sorter efter dato
1
Bruger #1
@ 12.06.08 17:54
1.204
Hej Martin,
Det kan man sagtens. Nogen sites tilbyder RSS feeds, som rimeligt let kan vises - alternativet er at loade siden og parse sig frem til det indhold man ønsker. Dette kan også gøres via JavaScript libraries som fx jQuery. Når det er sagt, så er der dog stadig spørgsmålet omkring hvor vidt det er lovligt eller ej. Jeg kender ikke til lovgivningen omkring det, men det letteste man kan gøre er naturligvis at skrive til webmasteren og spørge omkring deres holdning til det
Mvh.
Kasper (TSW)
TSW WebCoder
|
TSW SiteSync
|
FashionArena.net
|
SuperBazar
|
Jeans Udsalg
0
Bruger #11896
@ 12.06.08 19:24
0
Tak for dit hurtige svar.
Men det du egentlig prøver at fortælle mig er at jeg skal vide noget mere om det, før jeg har mulighed for at bruge det? For egentlig siger disse ting mig ikke så meget..
0
Bruger #1
@ 12.06.08 20:32
1.204
Jeg forsøgte blot at beskrive dine muligheder på et mere teoretisk plan. Hvis du leder efter et stykke kode til at klare opgaven for dig, så skal du typisk være betydeligt mere konkret, før folk gider at bruge tid på at sætte et eksempel sammen til dig - ellers risikerer man jo at spilde sin tid på at skrive kode der gør noget helt andet end det du leder efter
Mvh.
Kasper (TSW)
TSW WebCoder
|
TSW SiteSync
|
FashionArena.net
|
SuperBazar
|
Jeans Udsalg
Karma barometer (30 dage)