Review af min side

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
hej jeg vil gerne havde jer super udviklere til at kommentere min side og side hvad i syntes om den?
URL: http://sfastnews.com/

14 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den er meget tom!
Jeg er mest til nogle lidt busy hjemmesider med en masse små detaljer, og jeg synes at det store hvide tomrum, giver en følelse af - præcis - tomhed...
Vil også give Shafh ret i det med menuen, den ligner den der kommer når man taster forkert, men der alligevel er et eller andet host firma der har købt domænet...

Siden minder meget om de sider hvor jeg straks ville kommer væk fra, altså sider med spyware osv. Jeg synes som de andre også siger at den er lidt tom, men det er jo smag og behag. Dog vil jeg mene at siden er alt for stor, du har reelt set kun din menu, resten er hvidt, hvilket gør på en stor skørm at hele siden nemt bliver 1600*1200+. Prøv at definere dit fokus punkt på siden lidt mere, du kan sagtens køre den simple stil, men pas på at det ikke kommer til at blive for kludret. Kontrolleret KISS er ikke dumt, men som sagt, du skal have lavet din side mere som en...side.

Jeg tror at du har fået noget mere indhold på siden de ande kommenterede - og det synes jeg at du skal style så det bliver lidt interessant.

Derudover vil jeg give de andre et i det de skriver ang. menuen. Som Jakob skriver, så mangler der nogle detaljer.

Og så synes jeg at du skal gøre det mere klart hvad formålet med siden er.

Hvad med at kigge på hvordan andre nyhedssider præsenterer deres indhold - af danske kan det jo være tv2, dr, newz, version2 - ellers kan du også kigge på bbc, cnn, reuters og lignende.
Som jeg har forstået det ønsker du at samle indholdet fra en masse nyhedssider på ét sted?

Dennis >> Hvad mener du med "Kontrolleret KISS er ikke dumt"? Eller, hvad er "kontrolleret KISS"?

%

Indlæg senest redigeret d. 10.08.2011 17:11 af Bruger #13771
Altså, den er i og for sig fin nok. Der er godt nok MEGET "white space" / hvidt, men tjaeh, hvis du er minimalist kan det ses igennem fingre med.

Jeg vil nu sige, at et custom baggrundsbillede som indsættes med lidt CSS-fifleri ikke vil være til at kimse af.

Site-mæssigt vil jeg nu sige, at du nok ikke skal forvente den store trafik eller interesse fra brugere, da de fleste nok helst vil anvende Digg eller andre større informationsites. Specielt da din side udelukkende (?) på engelsk og har engelsk-sprogede indlæg. Jeg ville nok bare smutte ind på Digg, men det er bare mig. :)

Ellers et udemærket udgangspunkt. Prøv at lege lidt mere og vær lidt ekstrem, så finder du ud af hvad der virkelig skal til. ^^

White Space skal man ikke være bange for. Det er noget som eksperter bruger meget til på at forklare folk.

Men jeg må da sige at det er blevet en hel del bedre. Du har vært fald fundet dig et nydeligt farveskema, og din menu er nu rimelig pæn.

"Sfastnews"-headteksten syntes jeg godt kan placeres lidt bedre.
Men når det er sagt, så har jeg svært med at komme flere kommentarer til dette design, vedrørende rettelser. Jeg vil dog stadig indrømme at jeg føler siden lidt kedelig trist standart agtig ud. Ligner lidt en side til dokumentation, eller udgivelsesnoter til et program, og ikke en hjemmeside.

Nogle af nyhederne burde måske også have et billede, og sættes op på en måde så visse overskrifter falder mere en i ansigtet end de andre. Fuldstændig ligesom udvikleren.dk, common.dk, 2vision.dk, newz.dk og så videre.

Hmm ved ikke hvad jeg skal sige. Syntes generelt at det er kanon når man laver supersimple design, hvis det gøres med stil.
Men det her er måske lidt for enkelt.

Du mangler et tydeligt head. Og så er menuen kedelig standart agtigt. Det er jo en klassisk table med farvet border og nogle links der via css får en highlight når musen køres over. Farverne er også lidt nogle standart browser farver, og de passer ikke rigtig ind ren farvemæssigt.
Prøv at finde et ordenligt farveskema, så er det vært fald blevet rigtig meget bedre. Men udmiddelbart skal der ikke meget til at gøre det pænt. Men lige nu mangler der bare en del

Den er meget tom!
Jeg er mest til nogle lidt busy hjemmesider med en masse små detaljer, og jeg synes at det store hvide tomrum, giver en følelse af - præcis - tomhed...
Vil også give Shafh ret i det med menuen, den ligner den der kommer når man taster forkert, men der alligevel er et eller andet host firma der har købt domænet...

Det var præcis det jeg tænkte

Det første jeg tænkte var faktisk "hmm er hans link skrevet rigtigt?"

Den er uinteressant og jeg gad ikke rigtig kigge videre på den

Dennis >> Hvad mener du med "Kontrolleret KISS er ikke dumt"? Eller, hvad er "kontrolleret KISS"?

KISS : Keep It Simple Stupid

Jeg mente at hans side er meget, som sagt, simpel, og det kan sagtens lade sig gøre hvis man kontrollere det lidt. Og med at kontrollere det mener jeg at man skal have styr på sin stil igennem sit design, hvilket jeg synes der mangler lidt :).

Centreret tekst er altid ulæseligt. Benyt på centreret tekst i overskrifter, og aldrig i brødtekst.

<< < 12 > >>
t