Photoshop - Sort til gennemsigtig?

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Jeg har lavet en eksplosion i Photoshop, men det er på en sort baggrund, og nu har jeg ikke .psd filen mere D:
Mit spørgsmål er, hvordan laver jeg en sort baggrund gennemsigtig? Også sådan at det toner ud.

Tak på forhånd :D

13 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
ja, det er stort set også det eneste du kan gøre.. ellers skal du langsomt hviske ud med hviskelæder

Jeg tror ikke du kan gøre noget i Photoshop der kan fjerne den sorte baggrund (altid husk .psd :p), men HVIS din explotion er meget kontrast rig, så kan du muligvis snyde lidt hvis du har Sony Vegas (Adobe Premiere burde også kunne det). Hvis du har et af programmerne kan du prøve at lave en "Chroma Keyer" på dit billede og sætte skidtet til sort. Det funktionen gør er lidt ligesom at optage på en grøn baggrund, den fjerner alt det grønne, eller sort i dit tilfælde, og så gør det transperant.

Men sandsynligheden for det kommer til at se godt ud er ikke så høj, da programmet vil prøve at fjerne ALT der passer på den sorte farve, så hvis der er sort i din eksplosion, så forsvinder det også.

Det kunne jo være det lige passede til dit billede :D

Regards

Skal du kun bruge din eksplosion? Og det sorte skal helt væk?

Så prøv at bruge magic wand på det sorte vær opmærksom på om contiguous er hakket af eller ej, jeg kan ikke huske om den skal eller ikke, men den skal du i hvert fald være obs på.

Når du så har valgt det sorte, kan du bruge modify fra menuen select, hvor du både kan lave lidt feather på din selection (hvis overgangen skal være lidt blødere) og her kan du og trække X antal pixels fra- eller lægge til din selection.

Jeg ville nok:
1. selecte det sorte
2. lave feather på 1 px eller 2
3. lave expand(udvide det sorte) på også 1-2 px. (Jeg expander fordi, jeg vil være sikker på, at alt det sorte op til eksplosionen forsvinder)

Derefter, skal du enten slette din markering, eller maske den af, det gør du ved at stå i laget, hvor du skal have den sorte væk og:
1. tryk delete
eller:
2. gå i menuen select igen, vælg inverse og klik på det lille firkantede ikon med en cirkel i, som ligger nederst i din lag-palette.

Jeg er spændt på at høre, om du får det til at lykkes med et brugbart resultat... For hel godt vil det jo aldrig blive uden en rigtig psd-fil. ;)

Bimbom

Kan du ikke bare lave et colorrange, og sætte den til sort??

Kan du ikke bare lave et colorrange, og sætte den til sort??

Lige mine ord... hvis den tager mere end det sorte altså noget inde i eksplosionen så tag art history brush tool og "kryds" det første history"layer" af som du har fjernet det sorte fra og så tegner du ellers over der hvor den har taget ;-)

Hvis du tager din .jpg, .gif eller hvad den nu hedder ind i PS så kan du vel bruge "Magic Wand Tool"(W) og klikke på det sorte. Så kan du fjerne eller skifte fave eller hvad du nu vil gøre med det

Mecha, har du fået løst dit problem?

prøv at sætte dit layer til screen..

prøv at sætte dit layer til screen..

Gør ikke det sorte til gennemsigtig, gør det kun hvis der er en anden farve under D:

Satans, troede der var en eller smart funktion til det :(

<< < 12 > >>
t