sessions og email

Tags:    php

<< < 12 > >>
Jeg hat fået lavet mig en lille webshop .
eller den er næsten færdig :P lidt anti spam m.m og sådan noget man kalder design :P

MEN har self et problem... :(

mine "kunder" finder de varer de vil bestille , ligegr dem i kruven. som alle andre steder.
de er færdige med at "lede" og klikekr "checkout"
de kan så lige gennemse alt og taste navn m.m ind.

derefter skal den så sende mig en email med bestillingen
men kan ikke rigtig få den til at sende det som er i session. bliver bare blank.

Poster 2 sider. 1 der ligner den checkout som jeg har (for at vise ca. hvordan det ser ud så i kan lave noget der virker med

checkout.PHP
Fold kodeboks ind/udKode 

^^ Ved godt det er meget rodet, men er også kun første version i ser. så er forbedret lidt :)
og bliver forbedret mere når jeg lige har fået alle funktioner til at virke som de skal :D

så er man klar til at bestille, viddre til:

bestillingafsendt.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Som i så kan se kan jeg ikke rigtg finde ud af hvordan det så skal laves. :/ En som kan/vil lave det sidste for mig. er lidt lost hvordan jeg skal få alt fra "kurven" til en email

200 point er lagt til uddeling. ikke sikkert alle points bliver uddelt. men i får en pæn del og MANGE MANGE TAK hvis i kan hjælpe :D :)

Indlæg senest redigeret d. 09.06.2008 20:37 af Bruger #11875
16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu har jeg ryddet lidt op i din kode. Hvis du lige gider at sætte dig ind i koden, så burde du være i stand til at se hvordan du skal gøre med resten. Det her checkout.php

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 10.06.2008 09:24 af Bruger #10216
Hmm, kan man ikke bruge
$_SESSION["fragt"] = "49.95";

så det bliver

if ($ialt1 <= 999) {
echo "<B>Fragt: 49,95 ,- (". number_format($ialt1)." g)</b><br>";
echo "<b>Total inkl. fragt & moms: ".number_format($ialt + 49.95,2)."</b>";

$_SESSION["fragt"] = "49.95";
}

i checkout.php ved alle fragtpriser..

Jo det kan du godt... Hvis fragt prisen altid er den samme!

lav dog en funktion der givet et array af samme struktur som $_SESSION['kurv'] returnere et array med prisen, momsen, fragten og totalen, lig denne funktion i en php fil og includer den i dine to filer så kald funktionen med $_SESSION['kurv'].

Du kan opbygge en streng ved at ligge andre strenge til den via $str.=$anden_streng. Iterer igennem din $_SESSION['kurv'] og opbryg din $mail_body via .= tilsidste lig det returnede array til $mail_body så det ser ordentlig.

oh. de felter navn osv. er nemt nok at lave , bare det med session jeg ikke kan :)

Se nu er det jeg stiller et meget mærkeligt spørgsmål:
Hvorfor kan du ikke finde ud af at ændre indholdet i en enkelt variabel, når du kan udvikle en hel webshop?

1. pointer: Hvordan man behandler $_SESSION variablen afviger ikke på nogen måde fra hvordan man behandler et simpelt array.
2. pointer: Se på $mail_body = "";
3. pointer: print_r($_SESSION) giver fin oversigt over hvad der findes i variablen.

er stadig uforstående...

har aldrig rigtig arbejdet med session. For de ander gange jeg har brugt det har jeg opgivet fordi jeg simpelt hen ikke har kunne få det til at virke som det skal.

Og selve shoppen var nu ikke så svær at lave.
læste ca 20 guides angående session og så i nogle gamle script jeg "næsten" havde fået til at virke. pixede lidt rundt med det og så fik jeg noget som virkede :P

de gamle scripts var textarea´s som kurv og values i input hidden :P haha :D

Indlæg senest redigeret d. 09.06.2008 22:43 af Bruger #11875
print_r($_SESSION)
den var nyttig :D

så kan jeg da se det virker :)
roder lige lidt mere rundt :)

Indlæg senest redigeret d. 09.06.2008 22:47 af Bruger #11875
dejligt med blanke sider :/
print_r($_SESSION); giver en masse "udslag"
Fold kodeboks ind/udKode 

men den vil ikke udskrive kun 1 ting. (navn fx)
eller den vil sikkkert godt. jeg skriver bare forkerte kode :P

UPDATE
Jeg prøvede lige det her: $mail_body = print_r($_SESSION);
så modtager jeg en email med tallet 1
og intet andet.
arrayet ser sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 09.06.2008 23:13 af Bruger #11875
Det er påkrævet at du selv læser dokumentationen for PHPs egne funktioner og metoder

http://dk2.php.net/print_r

Det er påkrævet at du selv læser dokumentationen for PHPs egne funktioner og metoder

http://dk2.php.net/print_r

den true havde jeg ike lige set derinde da jeg læse tidligere, men nu så jeg den :D

nu skriver den
Fold kodeboks ind/udKode 

i emailen.
det er sådan set også det den skal. :)
men
kan man ikke også få den til at sende total prisen og fragten med? (self kan man det, nu spørger jeg lige og roder imens jeg venter på svar )

takker Gnu :)
nu mangler jeg ikke ret meget :P

<< < 12 > >>
t