Åbning af programmer uden for et IDE

Tags:    java

Jeg har arbejdet med Java noget tid nu, og jeg har lavet en farve application efter bogen java2 grundbog.

Den fungere helt fint, og jeg kan køre den fre mit IDE (eclipse)

Men hvad vis jeg vil åbne programmet som en almendelig bruger a programmet ville gøre det?

i mappen med mit project er der 2 .class filer. Men det ser ikke ud til at de er lavet til at åbne.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Java2 grundbog. Hvad er det?

Hvis du kigger inde på http://javabog.dk under kapitel 6, kan du sikkert finde noget om pakker :)

Det du gerne vil er at lave en jar-fil med dine klasser, hvis man har java installeret på sin computer (hvilket de fleste jo har) vil jar-filen blive associeret med java, og du kan åbne den næsten som hvis det var en exe-fil.

Du kan læse om jar-filer, og hvordan man kan lave dem på http://javabog.dk/ under kapitel, 6 som Mathias også skrev, bare scroll ned på siden til 6.5 Pakke klasser i jar-filer (Java-arkiver).

Jeg tror også normalt at der er en funktion i dit IDE til automatisk at lave jar-filer. I Netbeans, som jeg selv bruger, kan jeg gemme mit projekt i en jar-fil ved at vælge Build > Build Main Project, der burde være noget lignende i Eclipse.

java2 grundbog er en bog om java...

er pakker ikke bare dem man importere... jeg vil åbne mine programmer...

java2 grundbog er en bog om java...

Ej! Du kan simpelt hen ikke give så meget information væk på en gang!!:P:P:P

Btw. i Eclipse laver man pakker sådan her:
File > Export... > Jar file > Vælg din mappe

ok, tak for hjælpen.

Men jeg har stadig et problem.

Fold kodeboks ind/udJava kode 

Fold kodeboks ind/udJava kode 

dette er mine 2 klasser i to forskellige filer. De får begge en advarsel af eclipse, men køre dog fint så længe de bliver kørt som .class filer i eclispe. Problemt kommer når jeg vil køre .jar filen.

her er advarslen: The serializable class SwingFarveKontroller does not declare a static final serialVersionUID
field of type long

i kan godt få de fulde klasser vis det hjælper.

..::|EDIT|::..
Fik det til at virker. Problemt var at jeg ikke havde valgt en main classe, men vil stadig gerne vide hvad den warning betyder.

Indlæg senest redigeret d. 09.06.2008 19:18 af Bruger #13669
Det ser ud til at serialVersionUID bruges til at holde styr på objektet hvis du serialiserer det, det bliver brugt til at tjekke om det er et objekt af en gammel udgave af klassen når du deserialiserer det. Grunden til at advarslen kommer er at du enten har implemeret interfacet java.io.Serializable eller nedarvet fra en klasse der gør.

Til venstre for "public class ..." er der et gult skilt. Tryk på det, og så "Add generated serial version ID"

Ok, tak :D

t