få et billed til at gå mod højre og rykke et andet billed

Tags:    html css

Hej, som overskriften lidt siger, så har jeg et problem med min CSS kode, jeg har 3 billeder.
det første er lidt stort og skal ALTID være mod venstre side af browseren, så har jeg et andet som skal være op af det første billed, men det skal så tilpasse sig browserens størrelse,(det er det som er problemet, den gider ikke..)

og så har jeg det sidste billed som lige skal "lukke" hele top logoet.

håber i forstår hvad jeg mener :D,

her er min CSS kode

Fold kodeboks ind/udKode 

EDIT:!!

jeg har lige fundet ud af hvorn jeg gjorde så den forsætter mod højre, men den hopper den på næste linje :S, en som kan fixe det for mig?.

Fold kodeboks ind/udKode 

og så har jeg slette logo_03 da jeg ikke skal bruge den aligevel (:

Tak på forhånd

Indlæg senest redigeret d. 07.06.2008 23:59 af Bruger #13848
8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når du giver et billede en størrelse i pixel, så ændrer det jo ikke størrelse selvom du laver browservinduet mindre, det siger sig selv.

Men det er lidt svært at forstå hvad du mener med hensyn til logo 2, det vil være en fordel hvis vi kunne se siden

Simon, hvad med at droppe http://ziimx.zeekoo.dk/test/images/logo_03.jpg og så have logo_01 og logo_02 i den samme div

Fold kodeboks ind/udKode 

og så skrive noget lignende i html'en

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er bare et hurtigt forslag, jeg har ikke checket om det rent faktisk virker
Men, on top of my head, ville jeg gøre sådan..

http://ziimx.zeekoo.dk/test/

der kan du se at logo_02 den hopper ned på næste linje og det skal den ikke, den skal op og flugte med logo_01 sån at designet vil passe til alle browser størrelser :),

hvis du forstår

Det var da en meget smart idé, vil jeg da lige prøve :)

Nice nok :D, så virker det :P, og blev meget bedre end den måde jeg ville lave det på, Tusind tak

Nårh ja, og så ville jeg droppe logo_03 netop fordi man jo alligevel ikke kan se den sorte border, hvis du vil have den helt ud til kanten..

jah, den har jeg også droppet :), har bare lavet det som du har sagt det :D.

men jeg har lige et hurtigt spørgsmål til,

da jeg skal have en venstre menu som skal gå op under mit logo, så skal jeg bruge det der Z-index som er i CSS, men jeg kan sku ikke helt få det til at virke,

tror du / i , i kan prøve at lave et eksempel sån at 1 billeder gå under et andet, og det må ikke være abselute posision da menu'en skal kunne rykke sig fra side til side :)

Hvad nu hvis du beskærer dit grafik således, at starten (toppen) af menuen rent faktisk er med på logo_01, så behøver du ikke at bakse med z-index'es.

Så skal du bare have dit menu-div til at passe, og hvis du så også laver et baggrundsbillede der skal være højre/venstre kant på menuen og så kan du sætte bunden ind i dét div som et almindeligt billede

t