Søgning i .adr fil

Tags:    delphi

Hej!

Jeg var ikke så smart sidste år da jeg valgte valgfag på HTX sidste år. Jeg valgte nemlig Programmering C, hvor der arbejdes med Delphi, og nu er faget næsten slut og jeg skal lave mit eksamens projekt. Problemet er at jeg ikke forstår hvad min lærer siger. Han kommunikere på et meget højt plan med Delphi sprog. Derfor stiller jeg mit spørgsmål herinde, da jeg har en forhåbning at i vil vejlede mig eller sætte mig på rette spor.

Jeg har valgt at lave et spil som køre via en database, eller nærmere en fil som har endelsen: .adr. Jeg kan gemme, hente, bladre frem og tilbage, slette og rette i denne fil, men har ingen jordisk anelse om hvordan man søger i denne type fil.

Er der nogle som har et par friske idéer til mig?

Jeg har bare sat 100 Points på højkant, da jeg ikke ved hvor besværligt dette er. :)

På forhånd tak!

Mvh
Finn Madsen

Intet vare ved!



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det klart nemmeste ville da være hvis du tog og hentede en streng hver gang indtil filen er slut og ser om den passer på det som du søger efter f.eks:

if pos(soegestreng, strengfrafil) <> -1 then
begin
//der var vist noget her!
end;

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com



Er det ASCII tegn du bruger i din fil ? For så er det nemt nok...
_______________________________________
-----------------------{ nife}------------------------_______________________________________



Er det ASCII tegn du bruger i din fil ? For så er det nemt nok...


Jeg ved ikke hvad ASCII tegn er, men kan du finde ud af det ved hjælp af den kode som opretter filen, og lukker den igen? Her er den ihvertfald:

---
AssignFile(QuestFile,'Liste1.adr');
if FileExists('Liste1.adr') then
Reset(QuestFile)
else
Rewrite(QuestFile);
Seek(QuestFile, FileSize(QuestFile));
Write(QuestFile,Quest);
CloseFile(QuestFile);
---

Mvh
Finn Madseen




det klart nemmeste ville da være hvis du tog og hentede en streng hver gang indtil filen er slut og ser om den passer på det som du søger efter f.eks:

if pos(soegestreng, strengfrafil) <> -1 then
begin
//der var vist noget her!
end;

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com



Kan du uddybe det en smule? Fattede det ikke helt...



t