QXL?

Tags:    diverse

Hej.
Min ven fik her for et par dage siden en regning fra www.qxl.dk, på dkr. 600.
De sagde han havde sat 2 ting til salg, det er rigtigt, som koster ca. 40 kr stk.
men lige efter et stykke tid (ca. 1 uge) slettede de hans bruger, og nu har han så modtaget en regning..
Kan det passe han skal betale den?
Og hvis han har er der så mulighed for at han kan vinde en retsag mod dem, og få pengene tilbage....?

Hvorfor prøver din ven ikke bare at ringe til dem?.

Det lyder mærkligt, selv om qxl tager penge for at sælge tingen lyder regning lige vel høj.

Jeg vil prøve først at kontakte qxl og finde ud hvad regninger dækker over etc.

Om han kan vinde en retsag er svært at vide, da det er en hel del faktorer der spiller ind.

Han ringede og spurgte om det kunne være rigtigt, og de sagde ja, det var noget med der var kommet nogle gebyrer, og nogle rykkere, men han har jo ikke kunne betale omkostningen det har kostet at sætte tingen på qxl.dk , da man skulle være logget ind, og hans bruger var slettet.
Han har betalt men kan man stadig vinde....

Han kan klage, men han får nok ikke så meget ud af det da det virker til at være hans egen skyld.

Martin Andersen, prøv at finde få ham til spørge præcis hvilke gebyre der var kommet på få en udspefikeret regninge.

Hvis han har betalt kan det blive et problem, med en evt. restsag, for når man betaler betragtes det som at man har accepteret regning, men hvis han har betalt under protest er der stadig en chance for at få ret.

I kan evt. også prøve at kontakt forbrugerådet, ved ikke om de vil tage sagen, men ellers kan i prøve kontakt en Retshjælp i nærheden af jer.

Din ven er en idiot. simpelthen
han har ikke læst QXLs regler for brug og regninger.

det koster 2.50 kroner at oprrette uden billede.
så ahr din ven sikkert tilføjet billeder åp sin auktion. og højst sandsynligt 5, på grund af det høje beløb ahn skal betale.

5 billeder
det er 5 kroner
og så er der gebyr på start priser eller køb nu.
og der er gebyr på mindstepris.
nu plejer mine at være, ca 37 kroner per oprettelse. ved ca 40 kroner. med 1 billede.

og så har din ven sat superauktion eller en af de andre ting på, for at få flere besøg.
(max 119) og han har sikekrt klikket på alle så kommer han ret tæt på det beløb.

+ QXL tager salgs gebyr på mener det er 5-10%

Der er intet han kan gøre. han kunne bare læse oprettelse gebyret inden han klikkede godkend.
og tage QXL i retten får han INTET ud af, anden en advokat regninger. 100% sikker han taber fordi han ikke har læst reglerne og tjekket beløbet.

UPDATE:
Jeg fik en regning fra qxl på 256 kroner for at sælge en bærbar til 3300 med 1 billede. vilde gebyer men intet at gøre.

Indlæg senest redigeret d. 17.06.2008 12:11 af Bruger #11875
Kim nu ved vi jo ikke så meget om historien og grunden til prisen, der kunne være noget fra qxl' side, men ja hvis gruden til den høje pris er at han har aktiveret en masse ting der koster gebyr, ja så er løbet kørt.

Indlæg senest redigeret d. 17.06.2008 12:24 af Bruger #65
t