Tags:
c++
hej
jeg sidder med et lille, men relativ nemt problem. jeg søger efter en sorteringsmaskine der kan gå ind i en vektor, søge hele vektoren igennem, og hvis den finder 2 værdier der er ens så skal den slette den ene af værdierne. mit hoved program indlæser fra en txt fil. jeg tager så værdierne fra txt filen og putter ind i min vektor. det er så meningen jeg kan kalde funktionen (som kunne være en bool sort eller noget i den stil), hvorpå den så sortere den ene af de 2 værdier som optræder 2 gange, således at jeg kan udskrive tallene til en ny txt fil, hvor alle dobbeltværdierne er sorteret fra.
nu er det ikke just hastighed der bekymrer mig så meget. uanset hvad skal det bare skrives ud til en fil. jeg endte ud med at bruge search, da den så ud til at gøre det som jeg forlangte. jeg kiggede min inddatafil igennem og kiggede på de værdier der optrådte 2 gange. derefter oprettede jeg et array, hvor værdier blev sat ind. derefter brugte jeg search til at sammenligne værdierne i vektoren med arrayet, og hver gang den fandt et macth fik jeg den til at udskrive en fejl, og slette positionen. det er ikke nogen køn løsning men den opfylder de betingelser som jeg skulle bruge. ud over det vil jeg meget gerne sige tak for hjælpen.