Alternativ til IFrames?

Tags:    html css

Som overskriften jo så fint beskriver, så leder jeg efter et alternativ til IFrames. Mere specifikt beskrevet, så har jeg brug for noget, som jeg kan bruge i mit CMS system. Jeg har indtil nu brugt de gode gamle Textareas, som har tjent mig vel i mange år, men nu vil jeg så gerne til at bygge nogle mere WYSIWYG agtige funktioner ind i mit system. Problemet er så, at det skal være meget simpelt. Jeg har kun brug for muligheden for at lave Fed, Krusiv og Understreget tekst. Jeg byggede en simpel IFrame, som kunne klare det job, men når min bruger så kopierede en tekst ind fra et andet sted, så inporterede iframen så den teksts formatering ind i min hjemmeside. Det gav en helvedes masse forskellige fonte, og min en masse besvær med at kæmpe med IFramen, så den teknologi blev hurtigt droppet.

Men hvad er det af alternativer. Jeg har set hvordan det gøres her på udikleren.dk, og jeg kan også godt forstå teknologien bag, men er det nogen andre alternativer?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Et alternativ til iframes kunne være <object>, læs om det på w3schools.com

Men, det du har brug for her, er at debugge på din løsning, for du har fat i det rigtige - du skal bare have det lavet ordenligt.

Vel og mærket hvis du vil kan jeg lære dig lidt php.

Jeg har et system som jeg stort set altid har brugt og som er super nemt at udbygge.

Det består i at du faktisk henter noget tekst indhold enten fra en database eller en tekst fil i en mappe

Her viser jeg et eksempel som du faktisk bare kan copy paste hvis du vil.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg fortæller lidt om hvad det forskellige gør:
først så har vi en funktion der henter en top.php side i samme mappe som den her index fil.

Derefter er der:
$dir= "";
$main= "";

$dir er den mappe du har dine filer i som skal hentes som indhold f.eks. hvis du skriver side mellem "" i $dir så henter den indhold derfra så hvis du nu laver en fil der hedder forside.php og skriver http://dinadresse.dk/index.php?side=forside
så vil den hente den fil og vise indholdet af den.

$main er den fil som skal vises som startside du skal kun skrive navnet.

Godt så det næste er selve det der henter siden og viser den. og hvis du har to filer med samme navn og et tal til sidst viser den en Næste & Forrige side links.

Og til allersidst viser den en fejl besked hvis du skriver f.eks.
http://dinadresse.dk/index.php?side=forsidemedloegpaa

og du ikke har en fil der hedder forsidemedloegpaa.php så vises denne besked.
og til sidst noget bundindhold.

Håber det var til lidt hjælp

mvh Buch

Det sidste med at redigere vil jeg lade dig om :) Hvis det her interreser dig så må du jo lige skrive og så skal nok yde mig på at lære dig det :)

Jeg har lavet et system som minder meget om det, men da jeg bruger mange advancerede functioner som RSS-Feed, Nyhedsmaper, Sitemaps osv. er det ikke rigtigt en mulighed for mig at brugeren kan redigere i selve siden, det ville blive noget rod.

Jeg plejer at lave et grunddesign som ligger i index.php og som så har denne kode de steder hvor der skal være udskifteligt indhold

Fold kodeboks ind/udKode 

Den side som jeg henter vil så indeholde "Objekter", som henter mit aktive indhold fra en SQL database. Efter det kan jeg så bare skrive indholdet ind i mit HTML dokument med en funktion som jeg har gjort det her her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har på det seneste brugt IFrames i mit CMS system, når jeg lavede hjemmesider til mine kunder, så de kunne lave fed skrift links osv. Men det er begyndt at give lidt bagslag, så jeg ville bare gerne høre, om der findes et alternativ?

Jeg forstår ikke helt hvordan Iframes skal kunne hjælpe dig med at lave så kunderne kan lave fed skrift links? Det kan man også via. css.

t