Pop-up menu problem i dreamweaver?!?

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej jeg har et lille problem i en hjememside jeg er ved at lave til noget kom/IT eksamen på HTX. Hele min hjemmeside er bygget op/sammensat om DIV tag (CSS) i adobe dreamweaver CS3. Problemet er at min flash banner der er under menuen kommer til at ligge over pop-up menuen..! Hvordan kan løse dette problem så pop-up menuen ikke lægger sig under flashbanneret når jeg ruller over? Kan jeg i Adobe dreamweaver CS3 lave en form for layers som i photoshop?

På forhånd tusind tak :-)

Indlæg senest redigeret d. 31.05.2008 17:52 af Bruger #13839
18 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Thomas

Du er først og fremmest nok nød til at poste noget kildekode, eller henvise til en side, så folk kan se på problemet

Okay, jeg har en løsning, men det kræver meget ændring i din side..

Du skal på ALLE dine DIV's angive: style="position:absolute;" og på den med flashen: style="position:absolute; z-index:0;"

Problemet her er så "bare" at elementerne nu vil placere sig som de vil, så du er nød til at angive præcis hvor på siden du vil have dem.. altså du skal også sætte style="top:px; left:px;" som angiver afstanden til toppen og til venstre siden af skærmen.. Det er et stort arbejde, men du kan ikke ændre i z-indexet på andre måder ;)

Kan man se kildekoden gennem browseren, så kunne jeg oploade den, har ikke rigtig forstand på alt det der, ved ikke rigtig hvad du skal se for at hjælpe mig med problemet..?

Ja, det kan man. Hvis jeg ser kildekoden, kan jeg prøve at se om jeg kan se hvad der skal ændres for at det virker.

Det er ligemeget med kildekode.. Du skal skrive style delen til den DIV med din popupmenu sådan her: z-index:10; og på samme måde skal du sætte bannerets z-index til noget lavere, fx. 1 ;)

Ja, ser der er vist en der ved hvad han taler om :D

det virkede ikke rigtig... forsøger at oploade siden men der er noget knas med menuen... skriver linket når jeg har fået det til at virke

Indlæg senest redigeret d. 31.05.2008 18:11 af Bruger #13839
Ja, ser der er vist en der ved hvad han taler om :D

haha, har selv haft samme problem mange gange, men tak alligevel :D

Hey igen... skulle lige have noget at spise :p Har fået oploadet hjemmesiden og linket er:
http://www.edu.esh.dk/~0404tp/kom_it_hjemmeside/index.html

(under HTX og Adobe skulle der være en pop-up)

Indlæg senest redigeret d. 31.05.2008 19:09 af Bruger #13839
SKAL DET GØRE I ALLE!!! eller kan jeg ikke bare nøjes med at tage alle de større som de mindre ligger i?

<< < 12 > >>
t